Wiko Rainbow Jam Zwart Review

NoSQL 27 februari 2018, laatste update op 27 februari 2018, 143 views Product gekocht

Wiko Rainbow Jam Zwart

onnauwkeurige touch, ghost touches, langzaam, weinig geheugen.

Pluspunten

• goedkoop
  • lange accuduur
  • wordt nauwelijks warm

Minpunten

• ghost touches
  • te weinig geheugen voor appsordt ni
  • breekbaar scherm
  • slechte UX

Telefoon zo goed als nieuw op marktplaats gekocht omdat mijn Fairphone voor garantie inmiddels een aardige tijd onbruikbaar is. Ik had het dilemma dat ik geen nieuwe telefoon wilde kopen omdat daar dan alsnog een onethische achtergrond aan zou zitten, maar ook niet 530 euro voor een tijdelijke FP wilde uitgeven, dus kocht ik deze op marktplaats met het idee dat hij al geproduceerd was en hem daarna weer door te verkopen.

Reageert langzaam, en het touchscreen is slecht. Bijvoorbeeld in de telefoonapp zijn touches onnauwkeurig en begint de telefoon soms een willekeurig nummer te bellen. Ook heb ik de telefoon wel eens op mij bureau liggen en uit het niets gaat dan de pulldown naar beneden of opent een app. Omgekeerd, als je een app wilt openen druk je er vaak naast of wordt de touch helemaal niet geregistreerd.

Verder zitten de knoppen voor volume en power in het midden, waardoor de telefoon lastig vast te houden is tijdens het hardlopen zonder die in te drukken. Verder is geprobeerd de rand om het scherm klein te maken, maar die is wel degelijk goed zichtbaar, daardoor is het scherm erg breekbaar en zonder het voordeel van een strak design. Ter vergelijking, mijn HTC Hero uit 2009 is nog steeds in gebruik, is achterlijk vaak gevallen, ook op asfalt, heeft geen Gorilla-glass, en daarvan is het scherm nog nooit stuk gegaan omdat het ontwerp van die telefoon wel erg goed is. Deze telefoon viel 40 cm en heeft nu een barst in de digitizer. De touch-problemen waren al van door die barst. Gelukkig zijn er digitizers te koop, die redelijk makkelijk met een föhn te vervangen zijn, dus de telefoon kan weer als nieuw worden.

Eerlijk, is eerlijk, de telefoon kan wel een kleine twee dagen mee met een accu, ondanks dat ik veel Tinder, en hij is erg goedkoop.

Heb jij ook een Wiko Rainbow Jam Zwart?