Dirt Devil Spider M607 Review

elitebook8530 27 februari 2018, laatste update op 27 februari 2018, 350 views Product gekocht

Dirt Devil Spider M607

Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. Hij doet goed zijn werk! En ik heb tijd over voor ander huishoudelijk werk!

Pluspunten

• Zuigt verrassend veel stof op
  • Goedkoop
  • Prima accuduur (1.5u)
  • Redelijk stil
  • Klein en dus wendbaar (onder bank, kast, bed, tafels)
  • Eenvoudig te legen

Minpunten

• Lijkt alleen geschikt voor kleine ruimtes
  • Hij is dom
  • Minder geschikt voor vloerkleed

Energieverbruik Score: 4
Sinds 3 weken is 'Harrie' bij mij ingetrokken. Om een lang verhaal kort te maken; ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik heb hem gekocht omdat ik dit toevallig tegen kwam, en de prijs eigenlijk enorm vond meevallen. Zonder dat ik dus hoge verwachtingen had kan ik zeggen; Harrie doet goed zijn werk! En ik heb tijd over voor andere huishoudelijk werk!

De robot:

Misschien voor velen wel het grootse mankement, Harrie is dom, maar desondanks wel een harde werker! Hij wisselt door 3 schoonmaakmodi, en rijdt maar random wat door huis heen. Hierdoor doet hij sommige stukken wel 10 keer, en enkele andere stukken maar 1 keer. Ik woon klein (40m2), waardoor dit dus geen probleem is, hij komt per sessie overal wel een keer. Ik laat hem apart schoonmaken in het woongedeelte en in de slaapkamer.

Schoonmaakpatronen:

De borstels vegen het stof naar het midden, waar het zuigmondje zich bevindt. Hierdoor heeft hij ondanks het kleine zuigmondje toch een groot bereik. Ik verbaas me soms echt over hoe veel stof hij opzuigt. Toch vervangt hij mijn normale stofzuiger niet helemaal. Eens in de zoveel tijd toch nog even het vloerkleed, de deurmat en de keuken zuigen. Echt groter vuil zoals blaadjes en papier e.d. pakt hij niet echt op, en hij is vanwege het willekeurige patroon niet geschikt om gericht schoon te maken, als je bijvoorbeeld iets hebt laten vallen. Dus in geval van ongelukjes, even snel de normale stofzuiger erbij pakken!

Harrie volgt erg mooi de randjes van de kamer, en pakt hoeken (beter dan met mijn eigen Franse Slag) goed mee. Dit is ook ideaal helemaal in de hoeken onder het bed.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EQFjj3TDb4Tky3.gif https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1EQFjj3FLVYyKzC.gif

Daarnaast heb ik bijvoorbeeld bij het zitgedeelte met vloerkleed twee haakjes in de muur, waartussen ik een touwtje kan spannen. Hierdoor kan ik de ruimte opdelen, en voorkom ik dat hij op het vloerkleed komt:

Naast deze kantjes modus heeft hij nog een circulaire modus en een kriskras modus. Hiertussen wisselt hij om de zoveel minuten. De valsensoren kan ik niet echt beoordelen, ik heb geen trappen in huis.

De accu:

Zoals meer mensen al zeggen moet hij ongeveer 4 uur opladen voor hij vol is. Dat is misschien wat lang, maar voor mij geen enkel probleem. Ik laad hem gewoon op zodra hij klaar is. Bij mij gaat hij volgeladen zo'n 1.5uur mee. Let er wel op dat er geen lithium ion accu inzit, en dus dat hij dus leegloopt als hij niet aan de oplader hangt, ook als hij niet in gebruik is. Ook heeft hij geen laadstation, dus hij stopt gewoon op de plek waar hij leegt haalt. Soms moet ik Harrie dus even opzoeken als ik terug kom van werk :P De meerwaarde van zo'n laadstation zie ik ook niet in, aangezien je toch het reservoir moet legen is de stekker eraan hangen vrijwel geen extra moeite.

Onderhoud:

Lange haren kunnen vast draaien in de borstels. Dit moet je om de zoveel keer gewoon even eruit halen (of vriendin zoeken met kort haar). De borstels klik je er heel makkelijk even af, zo gepiept. Dit geldt ook voor de wielen, maar hier is onderhoud minder frequent voor nodig. Deze moet je echt even losschroeven om goed te ontdoen van haren.

Al met al ben ik heel tevreden over het schoonmaakresultaat. Omdat hij een paar keer per week schoonmaakt is het gemiddeld gezien veel schoner, stof krijgt geen kans om zich op te hopen. Ik heb een harde persgrind vloer, wat voor een robot natuurlijk wel makkelijk schoonmaakt. Helaas moet ik in de woonkamer nog wel af en toe de normale stofzuiger gebruiken. Ik heb een hoogpolig kleed liggen en hier heeft Harrie het moeilijker mee.

Ik heb dus zeker geen spijt van deze aankoop! Woon je klein en heb je een harde vloer, direct kopen! Ideaal!

Heb jij ook een Dirt Devil Spider M607?

Leuke en nuttige review!