Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB Review

wiho 19 april 2005, 187 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB

Pluspunten

• Prijs/prestatieverhouding

Minpunten

• Betrouwbaarheid!

Prive en op het werk heb ik ervaring met in totaal 6 exemplaren van dit model. Van deze 6 schijven zijn er inmiddels 3 overleden en is er 1 al meerdere malen met behulp van de Maxtor Diagnostic tool van de dood gered (helaas niet zonder dataverlies)!

Deze schijven deden/doen hun werk in verschillende omgevingen en in verschillende systemen. Ik geloof niet meer dat het toeval is als 4 van de 6 schijven corrupt raken. Google leert bovendien dat ik niet de enige ben met deze ervaring.

Hoewel de schijven veel waar (Gbs) bieden voor je geld, en hoewel de RMA-service van Maxtor prima werkt, zou ik iedereen die z'n harde schijf voor iets anders dan swap-space gebruikt, afraden om een exemplaar uit de Diamondmax Plus 9 serie aan te schaffen.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB?