Lenovo 0B47153 Review

Bukkem 25 februari 2018, laatste update op 30 april 2018, 107 views Product gekocht

Lenovo 0B47153

Als je een stijlvolle 'Travel Size' muis zoekt om mee te nemen met je laptop dan is dit een uitstekende keuze,

Pluspunten

• Mooi (design, afwerking en kleur).
  • Het materiaal voelt lekker aan (stroef).
  • Te koop in vier kleuren.
  • Symmetrisch, dus zowel rechts- als linkshandig te gebruiken ('ambidextrous')

Minpunten

• Lenovo vermeldt helaas niet dat dit een 'Travel Size' muis is, de muis is een flink stuk kleiner dan een normale (desktop) muis.
  • Snoer te kort als je pc op de grond staat

Helaas had ik niet goed op de maten gelet voor aankoop: deze muis is een stuk kleiner dan gebruikelijk voor een (desktop-) muis. Korter, smaller, én lager.
Mede omdat dit nergens vermeld wordt beoordeel ik de Ergonomie daarom niet hoger dan Voldoende.

Het aansluitsnoertje is ook tamelijk kort. Mijn pc staat onder mijn bureau en het snoertje is net te kort om de muis op het bureau te gebruiken.

Het design en de afwerking vind ik erg geslaagd, ik had de kleur 'Midnight Black' gekozen, die is heel mooi matzwart.

Lenovo noemt dit de 'ThinkPad Precision USB Mouse' en biedt deze muis aan in vier kleuren, twee verschillende kleuren zwart, zilver, en rood. Allemaal semi-mat. Bijzonder fraai.

De muis beweegt een stuk sneller dan de Logitech-muizen die ik gebruik, ik moest de bewegingssnelheid van de cursor dus een stukje terugzetten in control panel.
Geen punt, maar daarom dus slechts 'voldoende' op Precisie.

EDIT 30-4-2018 :
De muisknoppen beginnen nu al te haperen / weigeren; als ik ergens op klik dan gebeurt er gewoon domweg niks.
Dit gebeurt niet elke keer maar wel regelmatig.
Ik heb dus mijn beoordeling bijgesteld.
En inmiddels een vervangende muis gekocht, terug naar Logitech.
Geen Lenovo-muizen meer voor mij.

Heb jij ook een Lenovo 0B47153?