LG OLED55C7V Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

Burns 25 februari 2018, 1.073 views

LG OLED55C7V Zwart

Tegen inmiddels een betaalbare prijs (1.500) zijn de OLED's 4k inmiddels verkrijgbaar. De beeldkwaliteit van deze televisie is fantastisch. ik kan niet anders zeggen. Het enige nadeel tot nu toe (3 dagen in bezit) is dat je Webos niet uit kunt zetten.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Uiterlijk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Niet om Smarttv heen te gaan.
  • Verpakking
  • Verpakking

Inbrandgevoeligheid Score: 3
Aanschaf
Via het OLED aanbiedingen topic op GoT kwam ik bij Foka uit voor een LG 55C7V. Ik ben geen televisie expert. Sterker nog het is de eerste televisie die ik in mijn leven koop en ik loop tegen de 40 jaar... De twee televisies die ik heb gehad, waren tweedehands cadeaus. Het is dan ook een enorme stap van een 32 inch HD ready naar 55 inch 4k oled.
Alleen al de doos is groot, en ik raad iedereen aan om conform de handleiding de televisie met twee personen te tillen. Al is het maar omdat de buitenste doos, geen onderkant heeft.

[b]Installatie/b]
Het installeren ging makkelijk. Met 4 schroefjes zet je de poot erop, stroomkabel in stopcontact, HDMI en COAX erin en klaar. Als je hem de eerste keer aanzet kom je in het installatiemenu. Dat wijst zich allemaal de weg. De taal moet ingesteld worden, de datum en tijd pakt hij denk ik van internet af. Het instellen van internet vond ik wel wat ongemakkelijk. Ik dacht ik sla deze stap wel over en doe dat later een keer. Maar helaas, daar lijkt geen mogelijkheid voor. Met als gevolg dat ik 60 willekeurige karakters met de Magic Remote moest aanklikken, met allerlei fout risico's, maar dat ging goed. Op zich werkt de Magic Remote goed, net als de Wii-remote, wijs je alles op het scherm aan. Daarnaast is er de mogelijkheid om met pijltjes de tv te bedienen. Iets anders dat mij opviel was de enorme hoeveelheid aan algemene voorwaarden die je door moet, anders kun je niet alle functionaliteit gebruiken.

Opties
Komend van een niet smart-tv, zijn er best veel opties, die ik dan het liefste zo snel mogelijk wil uitschakelen. Ik gebruik alleen één HDMI ingang en de digitale TV. Het de-installeren van Netflix en Amazon ging eenvoudig. Eigenlijk kan mij het hele Webos niet boeien, en wil ik alleen maar switchen tussen televisie kijken en HDMI. Maar volgens mij kun je Webos niet uitzetten.

Eerste indruk beeldkwaliteit
Dan de kwaliteit van het beeld. Ik beschik niet over meetapparatuur, anderen kunnen dat veel doen. Maar mijn eigen mening is dat het beeld absoluut fantastisch is. Bij de gemiddelde elektronicazaak, krijg je wel een idee van de kwaliteit. Maar pas als er weinig andere lichtbronnen zijn, springt deze televisie eruit. Zwart is zwart, niets meer niets minder. Nog nooit is zwart zo mooi geweest. Het zwart van de televisie loopt ook moeiteloos over in het zwart van de kleine bezel die om het scherm zit. Films die ik al vele malen gezien heb, zijn een nieuwe belevenis met deze prachtige televisie.

Nb De televisie heb ik gekocht. Deze review schrijf ik mede in kader van de tegenprestatie van Foka, te weten 3 jaar extra garantie, geen 2 maar 5 jaar garantie dus.

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?