Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T - Reviews

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T Review

thomas_vdlaanNewbie 23 februari 2018, 466 views Product gekocht

Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T

Een compacte alleskunner die zwaar onderschat wordt.

Pluspunten

• Accuduur
  • Harman/kardon speakers die daadwerkelijk goed klinken
  • Luxe uitstraling die niet opvalt op een foto
  • Zeer snel door i7 quad core processor
  • Dedicated video kaart GTX 1050, waar je wel een paar leuke spelletjes mee kan doen (zoals GTA V)
  • Vingerafdruk scanner werkt goed
  • Prachtig mat Full HD scherm
  • Precisie trackpad die uitstekend werkt

Minpunten

• Prijzig
  • Koeling heeft het er moeilijk mee tijdens het gamen
  • RAM geheugen kan je niet uitbreiden
  • Slechte webcam (480p)

Echt een top laptop. Ik ben een muziek producer en hou dan ook van nummers in de trein maken (met natuurlijk een koptelefoon op), mede dankzij de accuduur heb ik deze laptop dan ook gekozen. Na een tijdje gegoogled te hebben kwam ik tot de conclusie dat dit theoretisch de perfecte laptop zou zijn. Toch zag ik een heleboel negatieve recensies over deze laptop op het internet staan en ik was er dan ook enorm over aan het twijfelen. Uiteindelijk toch maar gekocht en jeetje.... wat een top ding. Ik snap niet dat het internet niet vol staat met reviews over deze laptop. Er zitten wat min puntjes aan vast, maar die staan echt in de schaduw van de plus punten. De laptop heeft bijvoorbeeld niet een hele goede koeling. Als je een hardcore gamer bent, zou ik deze laptop niet direct aanraden, aangezien er een GTX 1050 zit, en daarmee haal je niet de beste resultaten. Ook wordt de laptop redelijk warm als je er een tijd op gamed, opzich logisch, aangezien de koeling alleen onder het scherm zit net zoals bij een macbook. Conclusie: Een echte alleskunner.

Heb jij ook een Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T?

Geen ethernet aansluiting, maar ik neem aan dat je er een ethernet hub op kunt aansluiten? Heb je er ook meteen 3 extra usb 3.0 aansluitingen bij ;)
Precies! Persoonlijk gebruik ik de ethernet aansluiting niet, maar kan me voorstellen dat veel mensen het als een gemis beschouwen. 2 USB poorten zijn inderdaad niet veel, maar 2 extra usb-c poorten zijn ook niet verkeerd ;)
Mooie laptop, maar ook behoorlijk duur en om daar nou Peppermint op te zetten, vind ik nogal overdreven ;)