1 review

Kingston KC1000 + PCI-e adapter 240GB

Niet beschikbaar
Specificaties MLC • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Kingston KC1000 + PCI-e adapter 240GB Review

rrobinson41 23 februari 2018, 373 views Product gekocht

Kingston KC1000 + PCI-e adapter 240GB

razendsnelle nvme ssd en bij mij bootable met windows10 in pcie adapter opstelling. erg tevreden over.

Pluspunten

• makkelijk in te bouwen
  • SNEL!
  • bootable drive

Minpunten

• pcie schakelt (i.m.g.) een sata aansl uit
  • hij wordt snel vrij warm

-Na lang vooronderzoek online bleek mijn uefi gigabyte ga-h97-hd3 mobo met bios update geschikt als bootable nvme drive compatible. (alleen in UEFI only boot modus) Dus deze kingston in 240GB met PCIe adapter variant aangeschaft. Heb Geen spijt!
-Het plaatsen in de syteemkast / op mobo was erg eenvoudig.
-De ssd werd gezien in windows10 nadat ik hem een driveletter toewees. De eerste als data opslag test met CrystalDiskMark gaf op 1GB test seqeuntial q32 Read 2775 MB/s en write 1567 aan.
-Daarna mn vorige crucial sata ssd in windows gecloned (software door kingston meegeleverd,downloadbaar) naar de nieuwe kingston ssd. Dat lukte goed. Toen de oude sata ssd losgeoppeld intern, reboot, naar bootmenu en dara was de nieuwe nvme drive selecteerbaar als bootdrive. En ja hoor... windows 10 bootte in ca 10 seconden (heb niet getimed) naar mn buroblad. Fantastisch! Dat was sneller dan met de sata ssd.

- Vervolgens als bootdrive onder win10 nog wat crystaldisk en as ssd benchmarks gedraaid. P{rachtig resultaat. Crystal:op 2gb nu, seq. q32: R 2757 MB/s en W 1333.
op Seq Q1 4kib R 42,3 en W 98,8.

As ssd bench kwam op een score-getal van 2415. (seq R 1910,5 MB/s en W 796.)

Wel viel me met temp monitoring op (via CrystalDiskInfo) dat de belasting temp al snel over de 60-C aangaf. (62-65 C). Hij wordt dus best warm.

Latyer nog een test gedaan met een video recoding (AVCHDcoder) van mkv naar avchd dvd9 , waarbij de temp op gegeven moment oploopt naar 66 C of zelfs 67 C.
Dit is een langdurige belasting want coderen duurde 3 uur!

Ook nog een game gespeeld, die nu heel soepel liep. (PinballFx2).

Tot nu toe ben ik al met al heel tevreden over deze erg snelle drive.

Alleen jammer dat op mijn MoBo het aansluiten van de PCIe gen 3 x4 (op de 16lanes poort, ik heb geen losse GPU card) betekende dat een (in gebruik zijnde ) sata aansluiting (voor een hdd/ssd), niet meer bruikbaar was. Maar dat is een MoBo probleem, en niet strikt een probleem van deze ssd. (Ik lees dat dat met enkele jaren oude MoBo's vaker voorkomt).

Heb jij ook een Kingston KC1000 + PCI-e adapter 240GB?