Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF1000 LED Review

HAFTX 17 maart 2010, 657 views

Zalman VF1000 LED

Pluspunten

• stil
  • prijs
  • koelt goed
  • fanmate 2 bijgeleverd

Minpunten

• geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Omdat mijn stock koeler van mij hd4650 nogal warm werd en mijn computer soms gewoon vastliep wat alleen gebeurde als mijn gpu heel warm werd. heb ik besloten deze koeler te kopen.

Nadat ik de koeler bij mycom.nl besteld had kreeg ik hem 2 dagen later binnen. Grote doos er pasten wel 20 van die koelers in maar dat kwam vanwege de bescherming die overigens gewoon op de koeler lag in plaats van dat de koeler er tussen zat.

wat zit er in de doos?:

natuurlijk de koeler
1 fanmate 2
1 stukje dubbelzijdige tape om de fanmate op je kast te plakken
8 vram heatsinks
1 tubetje koelpasta
bevestigings materiaal (er zitten ook extra dunne bij zodat het met crossfire ook past)
1 gebruiksaanwijzing
en 1 stikker van zalman om op je kast te plakken:D

Temperatuur

De koeler koelt goed hier even een tabel in vergelijking met de stockkoeler:

stock - load : 70+
stock - idle : 40
vf1000-led - load (overclocked): 40
vf1000-led - idle 30
(bij idle staat geen overclocked omdat hij auto terugclocked als het niet nodig is

na dat deze koeler er op zat heb ik ook gelijk maar overclocked eerst draaide mijn vga op 600/400 nu op respectievelijk 775/480

het is dus veel lager en maakt veel minder lawaai om mijn gpu met stockkoeling rond de 70 graden te houden moest ik hem voluit laten draaien wat nogal wat lawaai veroorzaakte ik heb de vf1000-led nu net zo hard staan dat ik hem een klein beetje hoor tijdens gamen maar als je muziek opzet hoor je hem niet meer;d en als ik niet game zet ik hem lager en hoor ik hem niet.

instalatie gemak

Het op de kaart plaatsen gaat erg simpel eerst de 8 vram heatsinks erop zetten dan draai je een dubbelzijdige bout aan alle vier de kanten ( er zijn 5 gaten aan elke kant voor bijna elke videokaart past het)

geluid
als ik de koeler op zijn max zet dan maakt hij wel wat lawaai(al veel minder dan de stock koeler) maar als je hem op max zet dan blijft hij onder load ook wel 35 graden maar zo erg hoeft het van mij niet.

prijs

voor maar 30 euro is hij niet duur;d

over het algemeen ben ik erg tevreden over deze koeler hij is stil en koelt goed wat wil je nog meer?

dit is mijn eerste review ik zou graag wat reacties willen zien

Heb jij ook een Zalman VF1000 LED?