Crucial MX300 m.2 525GB Review

MGsubbie 21 februari 2018, laatste update op 25 februari 2018, 216 views Product gekocht

Crucial MX300 m.2 525GB

Niet de snelste SSD, maar mooie prestaties voor de prijs.

Pluspunten

• snelheid/prijs
  • opslag/prijs
  • alle voordelen van een m.2

Minpunten

• scoort minder goed dan duurdere Samsungs, maar dat is normaal.

Ik ben niet echt bekwaam om SSD reviews te schrijven, maar bij het zien van de enige andere review dacht ik dat ik mijn (korte) ervaring en benchmarks bij te zetten. Dit zijn de resultaten van CrystalDisk waarin ik de 500GB Samsung 850 Evo 2.5" SATA SSD vergelijk met mijn onlangs aangekochte 525GB Crucial MX300 m.2.

Zoals je kunt zien zit de 850 Evo meestal met een voordeel kleiner dan 10%. Op n vlak scoort de Samsung behoorlijk hoger, wat het gemiddelde sterk benvloed. Zonder deze test is het gemiddelde voordeel kleiner dan 10%.

Als je rekening houdt met het feit dat je geen drive cage, SATA stroomkabel of SATA data kabel nodig hebt; de m.2 versie van de 850 Evo makkelijk 20 meer kost (een prijsverschil van meer dan 10%) die daarbovenop minder ruimte aanbiedt, zie ik deze SSD als een goede en prijsvriendelijke optie.

Als je, zoals ik, deze SSD voornamelijk gebruikt voor games, ga je in laadtijden zo goed als geen verschil opmerken, en zou ik deze eerder aanraden over Samsung.

Heb jij ook een Crucial MX300 m.2 525GB?