Specificaties 8GB GDDR5 • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G Review

Hitman1O1 21 februari 2018, laatste update op 21 februari 2018, 264 views Product gekocht

MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G

Frames verslindend monster, en dat zonder ook maar te hoeven koelen

Pluspunten

• Geweldige out-of-the-box prestaties
  • Nog betere overclock prestaties
  • Door grote heatsink automatisch al koel, alleen bij benchmarks of grote games gaan de fans überhaupt aan
  • 8+6 ATX power, i.p.v. de 8 ATX van de non-TI versie
  • Mooie verpakking, mooi design, veel aansluitingen

Minpunten

• Als het moet: door groot formaat lastig in te bouwen en blokkeert zo wat airflow

Drivers en compatibiliteit Score: 5
(Ik gebruik deze 1070 TI samen met een i3-8350K.)

De fabriekspresentatie zijn al geweldig, alle games draaien op ultra zonder onder de 59 FPS te vallen. En dat kan hij ook nog eens grotendeels zonder de fans überhaupt aan te schakelen. De heatsink is groot genoeg voor grotendeels passieve koeling. (Ik heb wel een radiator die er grotendeels over heen blaast.)

De kaart is makkelijk over te klokken, ook zonder voltages te verhogen zijn grotere (stabiele) prestaties makkelijk te krijgen. Ik ben geen groot overclock expert, maar gelukkig kan de ingebouwde GPU Boost 3.0 technologie voor mij al veel extra's uit deze machine trekken.

Tegen de tijd van aankoop was deze TI editie een paar tientjes duurder dan de standaard 1070, maar daar krijg je een boel prestatie voor terug. Voor de extra 6 ATX (6+8 totaal) aansluitingen bieden meer overclock mogelijkheid.

Algeheel een uitstekende toevoeging in mijn (toch aardig budget) game PC!

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G?