Specificaties 8GB USB 2.0-stick (¤1,260 per GB) - Bekijk alle specificaties

Corsair Flash Voyager 8GB Zwart Review

Fuzzy 24 februari 2010, laatste update op 24 februari 2010, 588 views

Corsair Flash Voyager 8GB Zwart

Pluspunten

• hoge snelheid
  • betaalbaar
  • een leuk blauw lampje

Minpunten

• dik omhulsel (waardoor hij soms 'in de weg zit' naast andere USB aansluitingen
  • schrijfbeveiliging's probleem

Lees eerst dit verhaal even vóórdat je er een koopt, want er is iets mis met dit product

Wat is er dan mis?
Gisteren een exemplaar gekocht omdat ik een installatie USB wil maken van Windows 7.
Dit is sneller, en geeft minder kans op fouten. Ik dacht ik koop een snelle USB stick.
20,- bij MyCom op aanraden van de medewerkers aldaar. Wat Blijkt:
Deze stick heeft zoganaamd last van een bekend fenomeen volgens de site van Corsair:

Randomised komen er schrijfbeveiligingen op die er met geen mogelijkheid meer af gaan, iig als je er een bootable USB van wilt maken, maar soms ook gewoon bij mappen.Ondanks verschillende oplossingen heb ik weinig zin om veel tijd te gaan stoppen hierin. Ik ga hem terug brengen.

Hier nog even een link naar info van Corsair

Hopelijk heb je er wat aan als je van plan bent er een te kopen. Als er een oplossing komt van MyCom of Corsair meld ik dat hier.

Heb jij ook een Corsair Flash Voyager 8GB Zwart?

Zou je alsnog Benchmarks kunnen draaien? Wellicht dat nieuwe versies de bug niet meer hebben, dan is de snelheid nog wel interessant!
dit is meer een klaagzang dan een review.
Als je bedoeld dat deze review met name bestaat uit het negatieve deel van de evaluatie ben ik het met je eens. Dat heeft te maken omdat in deze tijdsgeest (dus in brede context) een USB slechts aan enkele simpele functies moet voldoen, je moet er namelijk data op kunnen zetten en afhalen.

Zie Forum voor kwalitatief goede benchmarks qua snelheid

[Reactie gewijzigd door Fuzzy op 24 februari 2010 15:11]