Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2223NW Zwart Review

Silkdeath 24 februari 2010, laatste update op 25 februari 2010, 364 views

Samsung Syncmaster 2223NW Zwart

Pluspunten

• Dunne randen
  • Goede Helderheid
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Slechte feature set
  • Lelijke voet

Ik heb deze monitor gekocht omdat ik toe was aan een grotere monitor. Ik kwam van een 17" monitor van IBM met een resolutie van 1280x1024. In vergelijking met deze oude monitor is alles een verbetering: de resolutie, de kleurweergave, het contrast, de helderheid en ook het design. Waar bij de oude monitor een mooi blauw meer werd weergeven was ditzelfde meer op de samsung wel 5x mooier en blauwer. Ik heb deze monitor destijds bij mediamarkt gekocht voor 159 euro in de aanbieding

Design
Het design van de Samsung is in mijn opzicht goed gelukt. De randen rond het scherm zijn vrij klein en zullen fijn zijn bij een dual screen setup. Bij mijn monitor zijn de randen zilverkleurig, dit was zwart mooier geweest (kwestie van smaak). Het ronde voetje waarop deze steunt was mooier geweest als deze vierkant was geweest en wat slanker. Verder is het voetje wel stevig.

Scherm
De kleuren op het scherm zijn in vergelijking met mijn oude monitor veel duidelijker en veel meer aanwezig, in het menu kan er nog van alles aangepast worden voor de kleuren: zaken als kleurwarmheid en ook RGB waardes aanpassen zoals dat in vrijwel alle monitoren mogelijk is.
De helderheid is iets wat ik niet echt verwacht had van deze monitor. Als deze op 100% staat ingesteld heb je bijna een zonnebril nodig 8-) (beetje overdreven maar wel echt fel). Dit is dus ook in het menu aan te passen even als een optie die magicbright heet. Zet je die aan dan wordt het nog feller en de kleuren nog iets duidelijker.

Featureset
De featureset is niet echt uitgebreid: je hebt alleen 1 VGA aansluiting, de voet is niet in hoogte verstelbaar en kantelen kan een heeel klein beetje, geen kabelmanagementsysteem in de voet, geen speakers en geen usb hub oid maar daar betaal je dan ook voor.

Voor de prijs van destijd 160 euro krijg je precies waarvoor je betaald. Een mooie felle monitor die vrij stevig aanvoelt met mooie kleuren maar ook niet meer.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2223NW Zwart?