Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart Review

Panoleon 19 februari 2018, laatste update op 19 februari 2018, 487 views Product gekocht

Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart

Betrouwbaar, stevig toestel met prima camera en accuduur.

Pluspunten

• Stevige bouw
  • Goed update beleid
  • Accuduur
  • Camera
  • Dual Sim
  • Geluid

Minpunten

• Niet snel
  • Geen game-toestel
  • 'Klok' werkt niet meer goed als wekker (Oreo issue)

Reden aanschaf
Vanwege veiligheid issues op zoek gegaan naar een ander toestel. De oude Oneplus One deed het nog prima, edoch de laatste update was van september 2016 en dat kan heden ten dage echt niet meer.

Na een lange zoektocht en de vraag: "Waar gebruik je het beestje voor ?" de Nokia 6 aangeschaft. Reden: de basis als mail, WhatsApp, camera, muziek, bankieren, nieuws, shoppen, wakker maken en googelen zijn toch wel de belangrijkste handelingen. Games doe ik er niet (meer) op. Juist vanwege het shoppen en bankieren is een goed update beleid van belang.

En de balans tussen degelijkheid, goede camera en update beleid is in deze smartphone op papier aanwezig.
Resultaat
En hij maakt het waar. Hieronder een korte samenvatting.
Kwaliteit
Buigen van het beestje gaat je echt niet lukken. Ook niet als je veel kracht gebruikt. (lompheid ging me te ver). Al meerdere keren laten zien aan vrienden en collega's.

Daarnaast is een goed update beleid essentieel. En ze gaan nog verder. Er is een online service die je vanaf je telefoon gratis kan raadplegen, waarbij je niet door een machine (AI), maar een mens te woord wordt gestaan. Complimenten voor Nokia!
Camera
Aangezien ik die vrij regelmatig gebruik, wil ik echt niet terug vallen naar een 12MP. Een dure lens is prachtig qua naam, maar als je e.e.a. niet secuur kan opvangen, dan houdt de kwaliteit al snel op. Na een week experimenteren moet ik constateren dat de kwaliteit prima is.
Accu
De accuduur is prima. 'Stand by' zijn twee dagen makkelijk te halen. Met regelmatig gebruik: 1,5 dag. Dat komt waarschijnlijk doordat er een zuinige processor in zit en een (bijna ?) kale Android versie.
DUAL Sim
Wanneer je deze gebruikt, moet je kiezen welke provider je primair wilt laten zijn op je toestel. Deze krijgt 4G. De andere provider krijgt 3G of zelfs 2G. Bij het inloggen moet je de sim-code invoeren van je primaire Sim kaart, maar niet op je secundaire Sim kaart. Internetten en data gaan dus van je primaire kaart. Met je secundaire kaart kun je alleen bellen en gebeld worden (blijkbaar). Dit werkt uitstekend.
Een Minpuntje
Het enige minpuntje is: hij is trager. Ik vermoed dat zwaardere smartphone games het niet super doen op deze smartphone, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. En dat ga ik ook niet doen.
Je moet concessies doen in dit segment. Als snelheid de enige concessie is dan accepteer ik dat. En ben ik blij met een robuuste, software technisch goed beveiligde smartphone. Dat de camera en accu goed zijn, zij de twee 'next best things to have'. Met als toetje een Dual Sim die niet in de knoei raakt.

(foto's komen later)

Heb jij ook een Nokia 6 Dual Sim 3GB ram, 32GB opslag Zwart?

"Bij het inloggen moet je de sim-code invoeren van je primaire Sim kaart, maar niet op je secundaire Sim kaart." --> Hoe gaat dat dan als je twee sims hebt?
Ik heb zelf een Lumia 950 XL Dual Sim, en bij het opstarten krijg je twee pincode schermen achter elkaar (een voor Sim 1, en een voor Sim 2).
Je hoeft die niet in te voeren. Voor de rest begrijp ik het ook niet. Maar het werkt wel. :?
Zo werkt het op mijn G5+ ook. Pincode invoeren zou toch los moeten staan van wat je ermee doet?