Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 37PFL5604H Zwart Review

lgrijsen 24 februari 2010, laatste update op 24 februari 2010, 2.214 views

Philips 37PFL5604H Zwart

Pluspunten

• beeld, kwaliteit, prijs, vormgeving, wizard kleuren instellen

Minpunten

• gezoem van voeding

Inbrandgevoeligheid Score: 4

Features
Deze Philips 37PFL5604H is een prachtige 38 inch TV. Dat levert een mooie breedbeeld kijkervaring op.
Er zijn talloze mogelijkheden m.b.t. aansluiten: Component Video, Composite, D-Sub (VGA), 3x HDMI, S-Video, 2x Scart. Meer dan genoeg. Wat ook erg mooi is, is dat er een USB 2.0 aansluiting aanwezig is. Hiermee kun je een computer/laptop op je TV aansluiten. Hoogte & mate van schuin stellen zijn prima te gebruiken, werkt goed!

Er zit standaard een afstandsbediening bij van Philips, prima ding.

Beeld
Deze TV heeft een mooie natuurgetrouwe weergave van kleuren, ik kan niet anders zeggen. Het is een genot om naar te kijken. Standaard is er een wizard voor de kleuren (bij de eerste keer aanzetten). Die kijkt wat jij als consument op jouw plek (lichtinval, lichtintensiteit, kijkhoek) het mooiste vindt. Goede zet, echter moet je wel de wizard overdag draaien, anders heb je overdag misschien minder beeld.
Het contrast is prima evenals de helderheid van de monitor. Zelfs de zwarte kleuren zijn echt zwart!
Ghosting (smeereffect dat optreedt bij snelle bewegingen in het beeld) heb ik totaal geen last van. Deze TV kan het allemaal prima handelen. Zelf heb ik de TV nu 3 maanden, er zijn nog geen dode pixels. Ik hoop ze ook niet tegen te komen

Vormgeving
De bouwkwaliteit en afwerking van de TV zijn goed. De voet is stabiel en het geheel maakt een solide indruk. Soms vind ik het lawaai/gezoem van de voeding wel iets te luidruchtig. Dat is jammer, maar het geluid harder zetten lost het vaak wel op.
De vormgeving van de TV is erg netjes, zelf vind ik de rand rondom de TV erg mooi, zoals hieronder te zien:

Zelf heb ik deze TV in de aanbieding bij Saturn kunnen kopen voor 444 euro. Dat is heel netjes, zeker als je het prijsniveau ziet in de Pricewatch!

Heb jij ook een Philips 37PFL5604H Zwart?

Heb je toevallig ook de CI+ interface icm ziggo getest?