1 review

Captec Capture 5 Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties Actioncam • max 3840x2160 • 25fps • wifi - Bekijk alle specificaties

Captec Capture 5 Zwart Review

SteveNoakiNewbie 18 februari 2018, 1.295 views Product gekocht

Captec Capture 5 Zwart

Prima product, veel features en veel accessoires. Batterij kan beter

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • 4K
  • Mooi beeld
  • 2 Displays
  • 120FPS Slowmotion
  • Veel accessories

Minpunten

• Batterij neemt ongeveer 1,5 uur op

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Beeldweergave Score: 4
Waarom
Na wat goedkope camera's (china) te hebben gehad was ik toe aan wat meer functies en kwaliteit. Een GoPro is me te duur, ik gebruik hem niet zo vaak en dan is +-400 euro toch een hoop geld.
Ik zocht een camera met:
  • 4K Ultra HD
  • Aftandsbediening
  • Schermpje
  • <250 euro
  • Verwisselbare accu
Beeldstabilisatie heb ik bewust niet als vereiste meegenomen. En wel omdat de snelheidsbeleving volledig verdwijnt en mocht het nodig zijn, het ook kan met nabewerking.

Na wat zoekwerk kwam ik het Nederlandse Captec tegen via een test van de ANWB waar hun Capture 5 als beste uit de test kwam. Via bol.com heb ik toch 3 verschillende camera's besteld en gekeken welke me het beste beviel in het echt. De Capture 5 viel direct op door een mooi koffertje waar de camera in zat.
Keuze
In een korte vergelijking met de 3 cameras is mijn keuze gevallen op de Capture 5 en wel omdat deze camera in mijn ogen de beste prijskwaliteit biedt: De andere cams waren Nikkei X6 (99 euro) en SJCAM SJ7 (199 euro). In vergelijking met de X6 was het beeld mooier en de functies zoals een remote en voor schermpje bevielen me. De SJ7 is mooi en heeft een touch screen maar het prijsverschil is het me niet waard. De Capture 5 heeft een scherper beeld met mooiere kleuren.
Nadelen
De accu viel me een beetje tegen, na ongeveer 1,5 uur opnemen was deze leeg. Ik heb een extra accu gekocht om dit op te lossen.
Gebruik
Nu alleen nog maar meegenomen op wintersport en nog niet heel veel meer mee gedaan. Ik moest even winnen aan de capture maar de afstandsbediening maakte het gebruik toegankelijk.

Heb jij ook een Captec Capture 5 Zwart?