LG 32UD99 Zwart - Reviews

Specificaties 32" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 32UD99 Zwart Review

Dragje 17 februari 2018, laatste update op 17 februari 2018, 914 views Product gekocht

LG 32UD99 Zwart

Uitstekende monitor, de kleuren spatten van het scherm. Enige minpunt, de lichtopbrengst moest ik terugschroeven naar 60% omdat deze teveel licht gaf. Groot bijkomstig voordeel is dat deze monitor ook met additionele aansluitingen komt, ik kan mijn MacbookPro 2016 probleemloos met n USB-C verbinding aansluiten en tevens van stroom voorzien.

Pluspunten

• Lichtopbrengst
  • Kleuren
  • Geen bleeding
  • USB-C aansluiting
  • Mat scherm, weinig reflectie
  • Super scherp beeld
  • HDR 10

Minpunten

• Standaard instelling levert iets te veel licht
  • Voetstuk is stabiel genoeg maar monitor kan wiebelen bij teveel beweging bureau

Gewillige monitor!

Deze 32UD99 Ultra HD 4K in Belgi gekocht bij Art & Craft. Ik moest er lang op wachten want deze monitor was overal, k in Nederland, uitverkocht. Gisteren binnen gekregen.

Uit de box, Klaar voor gebruik!

Wat mij direct opviel was de verpakking, de monitor is in een minuut uit de verpakking gereed voor gebruik. De aansluitingen aan de achterkant worden netjes door een extra plastic beugeltje bij elkaar gehouden. De extra aansluitingen voor deze HDR 10 monitor maken deze monitor helemaal af. Niet alleen krijg je een USB-C aansluiting maar ook twee HDMI aansluiten en USB poorten die ook stroom doorgeven.
Groot voordeel van USB-C is dat dit de toekomst betreft, net als HDR 10. Ik kon hierdoor mijn MacbookPro 2016 niet alleen met slechts n kabel aansluiten maar k gelijk van stroom voorzien.

Door de extra additionele aansluiting kon ik gelijk mijn scanner en toetsenbord aansluiten. Geen hub meer nodig, en de draden worden netjes verwerkt aan de achterkant met een bijgeleverd plastic haakje. LG denkt duidelijk aan dit soort details wat voor deze prijsklasse ook verwacht mag worden.

De prijs-kwaliteit verhouding is gewoon uitstekend, ik kan met deze monitor jaren vooruit.

Beeldkwaliteit

Hier kan ik kort over zijn, die is echt uitstekend. Het beeld is zo scherp dat zelfs in volledig 4K modus ik niet eens mijn leesbril nodig heb om de letters, die nota bene nog kleiner zijn geworden hierdoor, te kunnen lezen.

Geluidskwaliteit

Niet briljant, maar zeker wel voldoende.

Geen kritische punten?

Het enige kritische punt die ik wel moet toevoegen is dat bij de standaard instellingen de lichtopbrengst van de monitor nogal aan de hoge kant is, ik meen dat deze op 80% helderheid stond ingesteld. Ik heb de helderheid teruggebracht tot 70% en ik overweeg zelfs dit terug te brengen naar 60% want voor bij grote witvlakken, bijvoorbeeld wanneer je browser je gehele scherm in beslag neemt en er veel witte velden tussenzitten, spat het licht van het scherm af en dat kan na een uurtje erachter zitten vermoeiend worden.

Heb jij ook een LG 32UD99 Zwart?

Mooie review. Wat zijn je ervaringen tot aan de dag van vandaag? Nog steeds tevreden?