Corsair CX750M

Specificaties 750W (80 Plus Bronze) • semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair CX750M Review

Gideoniq 17 februari 2018, 352 views Product gekocht

Corsair CX750M

Wegens upgrade van gpu en cpu, geüpgraded van CX500M naar CX750M. Geluid komt niet over casefans, R9-380x en stockfan heen. Kabels in overvloed meegeleverd. Gekocht bij 4launch; 96,- euro. De CX500M had 4 jaar geleden hetzelfde prijskaartje dus ik ben heel tevreden met de aankoop. Service van bedrijf is uitmuntend.

Pluspunten

• zeer stil
  • uitgebreid kabelassortiment
  • goede prijs
  • zeer makkelijk te plaatsen/verwisselen.

Minpunten

• geen

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De coil whine is zelfs met veel zwaardere hardware beslist niet meer als de CX500M.
Geen geknetter of dergelijke geconstateerd zover.

Geen afwijking in de meegeleverde kabels waardoor het verwisselen zeer gemakkelijk ging.
Heb de oude modulaire kabels laten zitten en aangesloten op de nieuwe psu dus hoefde alleen de vaste 24 pins en een 8 pins kabel aan te sluiten wat bij mij in tegenstelling tot andere reviews heel soepel ging. (990XA UD3 moederbord)

Hij is iets groter dan z'n voorganger (CX500M) maar in m'n N300 van Coolermaster past hij zeer gemakkelijk.

Hij voorziet stroom aan;
3 harde schijven,
3 Casefans.
1 x HIS R9-380x ocbooster Ice-Q 3GB.
1 x CPU; AMD FX-8350 + stock-cooler.
2 x hyper-X fury 8gb ram ddr5.
Dvd-re-writer.
1 x uitgebreide cardreader.
1 x geluidsset.
1 x koptelefoon
1 x extra microfoon
2 x monitor.
Plus random 8 usb-apparaten (2 muizen, 2 keyboards, 2 cams, 2 usb-hub en meerdere oplaadkabels.

M'n gpu en cpu zijn beide overgeclocked , niet volledig maar wel aantoonbaar verschil in stroomgebruik uiteraard.

Zelfs met hoogste settings in bijv. MGSV of watchdogs geen powerfaillure of overdreven blazen van de psu (meer geluid als mn superstille gpu geeftie niet)
Het geluid van de RX750M komt zeer zeker niet over het geluid van m'n stockfan heen als mn systeem iddled.
Logisch...

Service van het bedrijf was uitmuntend. ( WWW.4LAUNCH.NL )
Na een foute bestelling (ik was de M vergeten) in een telefoontje gecorrigeerd, en betaalde maar 7 euro meer wat 4 jaar geleden ongeveer het zelfde prijskaartje als de toen gekochte CX500M was (89,- en dus nu voor 96,- aangeschaft.)

Ik betwijfel ten zeerste dat ik nog ooit overstap naar een ander merk of andere serie.

3 jaar garantie .

Een echte aanrader voor beginnelingen zoals als mij. (en eventueel gevorderde)

Heb jij ook een Corsair CX750M?