Microsoft Surface Book 2 13,5" Core i7-8650U 256GB Review

bdingo 16 februari 2018, laatste update op 16 februari 2018, 607 views Product gekocht

Microsoft Surface Book 2 13,5" Core i7-8650U 256GB

Prachtig apparaat dat weinig concurrentie heeft als je naar het totaalplaatje kijkt. Deze mate van prestaties, scherm, batterijduur en veelzijdigheid in deze mooie verpakking heeft geen enkele concurrent. De prijs is hoog maar verdedigbaar.

Pluspunten

• (Vrijwel) concurrentieloos concept
  • Tablet, ultrabook en desktop (met de surface dock) ineen
  • Prachtig scherm
  • Zeer goed toetsenbord en touchpad
  • Bij normaal kantoorgebruik gaat de batterij anderhalve dag mee
  • Windows 10 werkt gewoon probleemloos

Minpunten

• Hoge prijs
  • Weinig configuratie opties (wil wel de i7 maar de GPU in base had voor mij niet gehoeven)

Ik gebruik hem nu een paar weken en het is een geweldig apparaat. Hij is zeker niet goedkoop, maar de prijs is zeker verdedigbaar daar er geen enkele andere concurrent is die bij het totaalplaatje in de buurt komt. Hij heeft de (op papier) snelste 15W processor die er is, een geweldig scherm, dat op een unieke wijze afneembaar is en hij kan met speels gemak een hele werkdag mee (en bijna nog wel twee!). En dat in een uiterst slanke behuizing met een GPU in de base. Daarnaast heb je uiteraard ook het touch screen en ik gebruik de pen van de SP4. Het is voor mijn een tablet, ultrabook en desktop ineen (ik gebruik hem met de surface dock op een 4K scherm).

In tegenstelling tot wat je bij sommige andere reviews leest is hij ook volledig stil. Zowiezo bij normaal kantoorgebruik zul je nooit wat horen en wordt hij totaal niet warm. Ik heb de Forza Motorsport 7 demo een half uur gespeeld en de fan in de base is niet aangesprongen.

Mijn vorige laptop was een Surface Pro 4 i5 4Gb. Ik moet zeggen dat ik bij kantoorgebruik (veel Office documenten tegelijk open, MS Teams, veel tabs in Edge / IE etc.) niet zo veel prestatieverbetering ervaar. Windows 10 draait al op 4Gb zeer soepel. Bij games is het verschil wel erg groot.

Windows 10 werkt probleemloos net zoals het meer dan twee jaar op mijn SP4 deed. Als ik toch een minpunt zou moeten noemen zijn het de configuratieopties. Het had fijn geweest als je hierin flexibeler was; de aparte GPU had bv. voor mij niet gehoeven; dan had de prijs wat lager kunnen zijn. En sinds Onedrive Files on Demand is een 128Gb SSD voor mij eerlijk gezegd ook voldoende.....

Ik zal deze review later aanvullen wanneer ik iets te melden heb.

Heb jij ook een Microsoft Surface Book 2 13,5" Core i7-8650U 256GB?