Asus GeForce FX5950 256MB, V9980 Ultra Review

tankeriv 20 juli 2007, 2.466 views

Asus GeForce FX5950 256MB, V9980 Ultra

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel
  • Betrouwbaar
  • Hele goeie driver kwaliteit. (*Forceware*)

Minpunten

• Hmmm,, daar vraag je me wat.
  • Het enige puntje is dat hij nu wat ouder is ivg met de nieuwere kaarten.
  • Maar dat is niet echt een negatieve eigenschap.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Al wat oudere kaart maar hiervoor had ik een Radeon 9700Pro welk nogal buggy was qua drivers en aangezien een systeem wat gewoon 100% stabiel is belangrijk voor mij is heb ik deze kaart een anderhalf jaar terug gekocht.

En tot nu toe is deze kaart uberstabiel gebleken en kan ik er elk spel op spelen dus ik heb echt geen spijt van mijn koop.

Gekocht Oktober 2003 in een samengesteld systeem en zelf gebouwd uiteraard.

Hiervoor had ik een ATI 9700 Pro en daarvoor een GeForce 4 Ti 4200.
Ik was altijd heel tevreden met mijn GeForce 4 Ti 4200 maar de Radeon 9700Pro heeft in mijn ervaring hele brakke drivers en meermaals in spellen liep de pc gewoon vast door de ATI Catalyst drivers.

Nu ben ik over naar de FX5950U welk weer dezelfde goede driver support heeft als de GeForce 4 Ti 4200

!!!! bij survey staat 2004 maar het is dus sinds 2003 !!!!

UPDATE : Ik heb nu sinds September dit jaar een GeForce 6800GT gekregen. Geweldig ding overigens.

Echter wanneer ik deze niet gekregen had, dan zou ik nog steeds op mijn FX5950Ultra draaien aangezien deze nog steeds redelijk goed mee kan komen.

Call Of Duty 2 bijv kan op redelijk hoge settings gedraait worden zonder slideshow of echte zware FPS loss.

• Athlon 64 3200+
  • ASUS K8V Del
  • 1GB Corsair TwinX PC 3200
  • MSI K8T Master 22x AMD Opteron 244 (S940, 1,8GHz, 1MB, Boxed)
  • MSI K8T Master2-FAR, K8T800 (LAN, Sata-Raid)
  • 4x 512MB PC2700 DDR ECC CL2.5 (Kingston ValueRAM)
  • Linux

Heb jij ook een Asus GeForce FX5950 256MB, V9980 Ultra?

Volgens mij (maar verbeter me als dit niet klopt) is de DX9 ondersteuning van deze kaart erg slecht en dus ook negatief?
Beetje te optimistisch naar mijn mening. Elke kaart heeft zijn gebrekken. Een kaart is nooit perfect en een 9700 pro is zeker geen slechte kaart. Misschien in combinatie met jou hardware of dat je geen juiste software hebt geinstalleerd dat het niet lekker wilde werken.
maargoed welke info zijn we nu rijker? dat jij een ti4200 hebt gehad? een 9700? nou leuk... zie liever wat resultaten, benchmarks, hoe de koeling is. Je foto is overigens wel goed :)
dus, je hebt niet minder dan 22 opterons op dat bordje zitten? zal een flinke duit gekost hebben :+
Het enige puntje is dat hij nu wat ouder is ivg met de nieuwere kaarten.
Dit vind ik echt de opmerking van de maand.

To the T.NET crew. Kan er niet zoiets komen. "Opmerking van de maand"