Specificaties 5,9" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs Review

Hermanleen 11 februari 2018, 122 views Product gekocht

Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs

Perfecte telefoon, echter 1 killling minpunt

Pluspunten

• Camera met veel opties en prima plaatjes
  • Mooi groot scherm
  • Goede accuduur

Minpunten

• EMUI killt achtergrond apps

Ik vond het een perfecte telefoon, tot het volgende probleem met EMUI optrad. Ik heb dit geGoogled, het blijkt een bekend euvel van EMUI/Huawei. Het speelt bij GPS (hardloop) tracking apps zoals Endomondo, Strava, Runkeeper, Sportstracker. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar normaliter gebruik ik Sportstracker.
Nadat ik de app gestart heb, loopt deze een tijdje zonder problemen. Maar na een paar uur wordt de app zomaar gestopt, kennelijk omdat EMUI vindt dat die teveel stroom verbruikt. In EMUI kun je een aantal besparingsinstellingen regelen, maar dit zit in het gedeelte waar je als gebruiker niet bij kunt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar zonder succes.
Aangezien GPS tracking (voor lange wandelingen) een van de belangrijkste functies is waar ik mijn telefoon voor gebruik, heeft dit toestel nu weinig waarde voor mij.

Dit is een algemene waarschuwing voor Huawei telefoons. Vooral als je hardloop apps wilt gebruiken.

Heb jij ook een Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8