Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart Review

RobinKuijp 10 februari 2018, 374 views Product gekocht

Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart

Prima powerbank die lekker in je broekzak past. Ziet er luxe uit voor de prijs en werkt perfect.

Pluspunten

• Hoog rendement
  • Quick charge 2.0
  • 5V 2.1A output
  • Pass-through charging
  • Dun

Minpunten

• laad langzaam op
  • korte meegevelerde USB kabel
  • maar 1 output usb port

Waarom deze powerbank?

Mijn telefoon is een Nexus 5. Deze telefoon staat niet echt bekend om een goede accu duur.
Als ik op weg naar school ben zit ik natuurlijk altijd op Tweakers.net. Dit resulteerde soms dat ik met een lege telefoon aan kwam op school. Op de terugweg was het tweakeren soms al afgelopen voordat ik überhaupt in de bus zat :o.
Ik zocht een powerbank die makkelijk in mijn zak past, genoeg capaciteit heeft om mijn Nexus 5 meerdere keren op te laden. Dit alles voor natuurlijk niet al teveel geld.

De belangrijkste specificaties

- afmetingen 130x71x14.1mm
- aluminium gefreesd
- 250gram
Beveiliging:
de Powerbank beschikt over de gewoonlijke beveiligingen zoals:
- temperatuur beveiliging
- kortsluit beveiliging
- over laad en ontlaad beveiliging voor de batterij.
verder heeft de powerbank nog over voltage beveiliging aan de uitgang

Wat zit er allemaal bij?

In de verpakking zit de powerbank en een usb kabeltje. Tevens zit er ook een boekje bij met wat tekst erop. Echter is alles in het chinees dus geen idee wat er staat :P

Mijn ervaring:

De powerbank functioneert prima. Voor de prijs dat je betaald ziet hij er super de luxe uit.
De powerbank past prima in mijn broekzak naast mijn telefoon. Mijn Nexus 5 is ongeveer binnen een half uurtje opgeladen. Het opladen van de powerbank zelf duurt wel wat uurtjes. Dit komt door de capaciteit en dat de powerbank eigenlijk zelden oplaad met de 2.4A die hij zegt. Dit is voor mij niet echt een groot probleem omdat ik hem meestal toch oplaad als ik aan het slapen ben.
Enige nadeel is dat hij maar over 1 USB-A port beschikt.

Bestellen?

Ik zelf heb de pwoerbank besteld bij banggood [link] https://www.banggood.com/...1088932.html?rmmds=search[/link]
Dit omdat de prijs in Nederland van deze powerbank rond de 40 euro ligt.
Je bespaard dus ongeveer 20 euro als je hem gewoon in China koopt.
Wel moet je opletten of je een originele Xiaomi hebt en geen namaak.
Dit kun je doen door je product de versificeren op de website van Xiaomi

Conclusie:

Zoek je voor niet al te veel geld een powerbank met redelijk wat capaciteit en die makkelijk in je broekzak past is de Xiaomi Powerbank 2 wellicht iets voor jou. Heb je echter behoefde aan meer dan 1 USB port is deze powerbank wellicht niet de juiste die je zoekt.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8