1 review

MSI Infinite VR7RE-019EU - Reviews

Specificaties Tower/desktop met Ci7-7700 en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

MSI Infinite VR7RE-019EU Review

lucperlee82 10 februari 2018, laatste update op 11 februari 2018, 200 views Product gekocht

MSI Infinite VR7RE-019EU

Dit is echt een top pc, waar voor je geld! Heel blij mee! :)

Pluspunten

• Prachtige kast
  • Snel systeem
  • Stil
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Watergekoeld

Minpunten

• Relatief trage M2 SSD
  • Moederbord niet top of the bill van MSI
  • Zware kast
  • Veel losse MSI apps om alles te besturen

Features Score: 3
Het snelste en vooral mooiste systeem dat er is!

Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van de MSI gaming laptops (naar tevredenheid), werd het weer tijd om een desktop aan te schaffen. Jaren geleden bouwde ik graag mijn eigen pc’s waarbij ik het liefste ook nog aan ‘casemodding’ en ‘overclocking’ deed. Deze supergave en tevens rappe pc heb ik gelukkig (ivm verhuizing – ruimtegebrek) aan een vriend verkocht zodat ik tot op de dag van vandaag ongescheiden ben gebleven van mijn trots! Zoals ik al zei, het was weer tijd om zelf een systeem samen te stellen.

Na maandenlang te hebben gezocht, fictief samen te hebben gesteld en gedroomd te hebben over de niewste i9’s, snelste m2 ssd’s en giga videokaarten liep ik opeens tegen de desktop serie van MSI aan. Een aantrekkelijke serie, waarbij de INFINITE mij meteen opviel. Het design van deze kast, inclusief de bijbehorende hardware, mogelijkheid tot verlichting (subtiel) kwam ik tot de conclusie dat er geen andere kast qua design ook maar in de buurt komt van dit kunstwerk. Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt en de MSI INFINITE X bij Alternate aangeschaft.

De ‘uitpak-party’
De doos is van het stevig handvat voorzien, dat is wel nodig ook want de kast is niet licht. De kast zit rondom goed in het piepschuim en er zit ook nog een MSI beschermhoes omheen. Al met al keurig verpakt en als verrassing zit er een 2e zijpaneel bij, dit betreft het glazen paneel waarvan ze bij Alternate niet wisten of dit er wel/niet bij zat.

Aansluiten
Voordat je de kast kunt aansluiten dien je nog wel even het gesloten paneel om te wisselen met het glazen paneel (deze is namelijk echt heel gaaf). Dit is een klusje waarbij je toch even de handleiding erbij moet pakken, ondanks dat het echt heel simpel is moet je wel even weten wat je moet doen. Ook zit er een magnetisch stoffilter bij, deze moet je aan de onderkant vastklikken zodat je pc niet als stofzuiger functioneer. Superslim bedacht, en makkelijk schoon te houden zonder dat de hele kast open hoeft. Vervolgens kun je de boel echt gaan aansluiten, powercord erin, schermen aansluiten en muis/toestenbord aansluiten. Draaien maar!

Hardware
Qua hardware is dit best een ‘monster’ aangezien je over een i7 8700K, MSI GTX 1080 Armor, 16GB DDR4 en een 256GB Intel M2 SSD disk. Kortom, alles draait als een zonnetje en ook nog eens superstil. Qua mogelijkheden ben je echt wel even aan het uitzoeken, voor alles is een apart progje bedacht, dat is wel zonde! Wat wel cool is, je kunt het e.e.a. vanaf je telefoon bedienen. Hiervoor heb je de apps ‘MSI commandcenter’ en ‘Mystic Light’ nodig. Er is ongetwijfeld nog meer, maar met deze twee apps (die ik werken heb gekregen) kun je al een hoop. Uiteraard meteen enkele zware games, 3D-mark, PC-mark en andere benchmarks gedraaid. Nog geen hapering kunnen ontdekken. Wel jammer is dat nu (wie had dat gedacht) mijn schermen de bottleneck zijn. Maar ja, die heb je altijd!

Minpunten
De gebruikte Intel 600p 256GB is absoluut niet de snelste, sterker nog…dit is zo’n beetje de goedkoopste M.2 SSD die er te krijgen is. Voor deze aanschafprijs had er van mij best een Samsung 960 EVO 250GB in gemogen. Deze is maar een fractie duurder dan de Intel maar presteert daarentegen vele malen beter. Ook het DDR4 geheugen van Kingston is niet de snelste op de markt. Uiteraard weegt de hoeveelheid RAM (2x 8GB) niet op tegen de snelheid (2400Mhz). Het moederbord betreft overigens een MSI Z370M Gaming PRO AC, een prima moederbord maar ook niet het topsegment wat MSI is haar assortiment heeft.

Wel biedt dit moederbord de mogelijkheid een 2e M2 SSD te installeren, dat is dan ook absoluut mijn volgende stap. De INTEL 600p aanvullen met een Samsung 960 PRO van 500GB en deze als MASTER installeren. Daarna gaan we deze kast eens flink overclocken, kijken wat er max uit te halen valt….ik ben benieuwd!

Heb jij ook een MSI Infinite VR7RE-019EU?

En hoeveel betaal je dan voor zo'n desktop?