Specificaties Warmtepompdroger met 8kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

Whirlpool HSCX 80531 Review

Helhond 8 februari 2018, laatste update op 26 april 2018, 218 views Product gekocht

Whirlpool HSCX 80531

Veel voor weinig!

Pluspunten

• A+++ zuinig
  • Grote trommel
  • Eenvoudige bediening
  • Veel opties en mogelijkheden
  • Prijs (voor een A+++)
  • Relatief stil

Minpunten

• Apart geluid/toon

Droogresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 5
Deze Whirlpool warmtepompdroger nu net een week in gebruik, en tot op heden erg tevreden met deze machine. Over het gebruik om langere termijn kan dus nog geen uitspraak over worden gedaan.

De droger aangeschaft bij Mediamarkt in de 21% BTW, Weg ermee actie voor een erg scherpe prijs. (495,-) (Hier was wel de 17% korting van toepassing op de reguliere prijs, dus dat was mooi meegenomen). Levering liet even op zich wachten i.v.m. de drukte, en de levering werd uiteindelijk gedaan door PostNL. Dit verliep niet helemaal soepel i.v.m. keer op keer uitstellen van bezorgdag en moment. De droger werd verder wel netjes geplaatst op de tweede etage door de bezorgers.

Je moet even door hebben hoe de machine werkt, maar dan is hij ook erg simpel in gebruik. Er is keuze uit enorm veel programma's maar je gebruikt natuurlijk voornamelijk het katoen eco programma zodat je minimaal stroom verbruikt en deze A+++ droger helemaal tot zijn recht komt. Wat erg handig is dat per programma en instelling je direct kan zien wat hierop het gevolg is van het verbruik van de droger.

Deze droger heeft een enorm grote trommel waar dus 8 kilo was in gedaan kan worden. Zodra de was er in zit berekend hij automatisch wat de droogtijd/eindtijd ongeveer dient te zijn. Tussentijds wil hij nog wel eens de droogtijd aanpassen mocht het toch droger of sneller gaan dan gepland.
Drogen met een warmtepompdroger duurt over het algemeen wat langer, maar we draaien ook onze wassen zelf op Eco programma's die lang duren 2-3 uur, inmiddels zijn wij hier dus al aan gewend.

De droger is relatief stil i.v.m. onze oude condensdroger, echter maakt hij een bepaald geluid/toon die je toch wel boven de rest uit hoort. Na wat gewenning zal je je hier ook niet snel aan storen.
EDIT: De droger dreunde (resonantie via de betonvloer) relatief door het huis i.v.m. plaatsing op tegels. Inmiddels hebben wij van die rubberen dempers onder de plastic stelvoetjes geplaatst, waarna de geluidsresonantie enorm is verminderd, waardoor we de droger nu amper horen.

Het droogresultaat is goed, wij hebben wel het drooglevelniveau moeten verhogen omdat wij hier hard water hebben, en de vochtsensor dan wat bijgesteld dient te worden.
Wat ook handig is, is dat de droger zowel een opvangbak heeft, maar ook gewoon direct op een afvoer aangesloten kan worden. I.v.m. verbouwing hebben wij hem nu nog tijdelijk in een slaapkamer staan, maar zodra wij klaar zijn komt hij naast de wasmachine te staan op een directe afvoer. De droger komt dan ook achter een brandvertragende deur te staan, die waarschijnlijk ook wat meer geluid zal dempen waardoor het aparte geluid ook een stuk minder zal worden.

Al met al zijn wij erg tevreden met deze machine, zuinig in verbruik en in ons geval ook in aanschaf.

Komt overigens met 10 jaar garantie van Whirlpool, wat dat ook mag inhouden.

Heb jij ook een Whirlpool HSCX 80531?

10 jaar garantie op de motor, niet op de gehele machine. Toch?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8