Linksys WAP54G Wireless G Access Point Review

koenpje 21 december 2005, 495 views

Linksys WAP54G Wireless G Access Point

Pluspunten

• prijs (50 +/-)
  • instellingen
  • bereik als je met niet veel isolatie zit
  • simpele installatie
  • 2 antennes (kan je naar 2 verschillende richtingen wijzen)

Minpunten

• betrouwbaarheid soms
  • bereik als je met veel isolatie zit

Beheerbaarheid Score: 5
Ik heb dit product gekocht omdat ik al een ADSL router had (UTP) maar nu ook een laptop.

Installatie verliep zeer vlot, zeer veel instelmogelijkheden, en meteen connectie. Dus daarover niets te klagen, het bereik is bij mij thuis overal goed. Op mijn kamer heb ik constant 70-75% bereik, doch valt dit heel soms voor 1seconde weg. Zegt de laptop heel even dat ik geen connectie meer heb, het icoontje wordt rood, en dan ineens weer groen en weer connectie. Dit komt zelden voor, 1secondje, doch vind ik het spijtig.

Dan ben ik het gaan testen bij een vriend van me die hetzelfde wou aankopen maar niet zeker was over het bereik. Installatie ging weer zeer vlot, maar het bereik, daar scheelde iets mee. We hadden overal in het huis 80% bereik, buiten in de woonkamer. Ik staptte rustig naar het einde van de woonkamer toen, 70% signaal, en opeens in het midden van de woonkamer geen connectie meer. Als ik een stap terug deed, weer 70%, weer een stap voorwaarts ... connectie verloren. Het was alsof dat dat kleine deel van het huis gemaakt was met gewapend beton. Ze zeiden me wel, dat er boven de woonkamer trainbills liggen, misschien dat het daardoor was, spijtig.

Maar over het algemeen zeer tevreden.

Heb jij ook een Linksys WAP54G Wireless G Access Point?