1 review

HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag Blauw Review

RMM65 7 februari 2018, laatste update op 7 februari 2018, 1.085 views Product gekocht

HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Vlotte en lichte Android One smartphone voorzien af fabriek van Android Oreo (8.0). Licht en fijn vormgegeven toestel zonder poespas. Het Android One programma zorgt ervoor dat updates en nieuwe versies snel op het toestel komen.

Pluspunten

• Android One (geen bloatware)
  • Vlotte werking
  • snel met Android updates

Minpunten

• Glimmende achterkant snel smoezelig
  • GPS soms traag met locatie bepaling
  • geen 3,5mm audio aansluiting

Op BlackFriday heb ik voor 341,- inc.btw een blauwe rechtstreeks bij HTC besteld. Je krijgt dan de uitvoering met 4GB RAM en 64GB opslag. Met een SDcard is de opslag nog met 32GB uitgebreid (exFAT).

Ik heb het toestel nu dus zo'n 2 maanden in gebruik en er zit nog geen krasje op. De krasgevoeligheid van de kunststof behuizing waar ik in reviews over lees kan ik dus niet bevestigen en dat terwijl ie natuurlijk van broekzak naar jaszak naar buro enz gaat (er zit geen hoesje om). Wel zit de glimmende achterzijde zo vol met vingerafdrukken dus af een toe een doekje erover is wel nodig. Het 'premium' gevoel dat een metalen behuizing kennelijk bij velen geeft heb ik niet. Ik vind het juist prettig dat het kunststof toestel licht is en prettig aanvoelt en niet koud en zwaar. De bouwkwaliteit is wat mij betreft in orde; ik kan het toestel amper buigen of torderen. Maar ik ben waarschijnlijk veel voorzichtiger met dit soort acties dan professionele reviewers ;) .

In de praktijk haal ik ruim 2 dagen met de accu; dit is bij normaal gebruik (mail, whapp, FB, browsen, navigatie en incidenteel fotootje+edit) en met de scherminstellingen op 'adaptive' helderheid met zo'n 3u screentime per dag. De 2500mAh accu lijkt klein - te klein volgens reviewers - maar in de praktijk werkt het prima. Het toestel is met de meegeleverde HTC lader in een uurtje opgeladen (vanaf 20%).

Het feit dat het een Android One met v8.0 (en dus treble) toestel is, vind ik een enorm pluspunt. Tot op heden heb ik 3 updates gehad telkens aan het eind van de maand en op dit moment van schrijven staat de jan.2018 update er op. En Android Oreo loopt soepel, snel en efficient op de U11 life is mijn ervaring. Apps starten snel en switchen tussen apps gaat zonder vertraging.

De foto camera vind ik goed, niet excellent maar voor een snapshot of selfie is het prima. Bij weinig licht zijn high-end toestellen duidelijk beter.

Principieel vind ik het ontbreken van de 3,5mm audio-jack een minpunt. M'n mooie noise-canceling in-ears zijn nu overbodig geworden. Maar eerlijkheidshalve gebruik ik die 3,5mm aansluiting heel weinig dus vandaar dat ik het geen dealbreker vond. De IP67 (waterdichtheid) is wel weer een pre.

Het GPS lijkt wat traag te werken. ParkMobile bijv. klaagt vaak dat de locatie niet exact vastgesteld kan worden. Na ongeveer 1 minuut wachten werkt het dan wel. En dat terwijl Google precies weet in welke winkel of eetgelegenheid je geweest bent terwijl je het toestel niet uit je zak gehaald hebt :? .

De knijpfunctie heb ik op 'zaklantaarn' gezet maar is niet heel erg nuttig verder vind ik. Misschien wordt het later nog wel wat...

Voorkeuren voor materiaal en vormgeving daargelaten vind ik het in mijn dagelijkse gebruik een prettig, solide en vlot toestel. En Android One echt een pluspunt vanwege de vlotte updates en pure Android ervaring.

Heb jij ook een HTC U11 Life, 4GB ram, 64GB opslag Blauw?