Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

LockTar 21 december 2005, 1.118 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Betrouwbare verbinding
  • Makkelijke overzichtelijke instelling

Minpunten

• Bereik mag iets groter zijn
  • USB poort voor printer niet aanwezig

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb dit ding nu een half jaar ongeveer en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik het als switch en als accespoint voor me laptop en ik heb altijd een stabiele verbinding.
De gebruikersinterface om alles in te stellen is makkelijk en daardoor ook heel erg duidelijk. Ik heb nog nooit gehad dat de verbinding vastliep.

Wat ik wel jammer vind is dat er geen USB poort op zit zodat ik me All-in-one printer (HP PSC 2410) zou kunnen aansluiten.
Wat ik nog een klein minpuntje vind is dat het bereik wel iets groter had mogen zijn. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen want ik heb een groot huis en dan heb ik het over vanaf de zolder naar de woonkamer. Bovendien heb ik een 11 Mbps B interne kaart in me laptop zitten. Morgen ga ik de WPC54G komen en zal ik die ook binnenkort voor jullie beoordelen

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Welke hardware versie heb je? Ik vermoed dat je de goede versie nog hebt, de nieuwe versie is namelijk erg slecht in mijn ogen (mindere processor, ander OS)
Ik heb 3th party firmware erin zitten vanwege het mindere bereik en ik heb nu overal top bereik. Je schijnt hem echt flink te kunnen boosten maar dat is zelden nuttig.
De nieuwste hardware versie (v5) schijnt geen 3th party firmware meer te ondersteunen. De lagere hardware versies staan, naar het schijnt, standaard op 50% zend vermogen, aangeraden wordt dit tot ten hoogste 75-80% op te voeren. Als je het zendvermogen verder opvoerd schijnt dit weer de levensduur van de router te verkorten.
Kijk ook op http://www.linksysinfo.org voor wat exta tips en hoe je er achter komt wat je hardware revisie is.
Heb hem op 100% staan dus ik zal hem eens terugschroeven dan. Ik heb inderdaad de vorige versie zonder dat oplichtende logootje aan de linkerkant van het frontje.

Top apparaatje en ben er erg over te spreken. Heb er al drie gekocht voor kennissen en vrienden welke wifi wensten. nooit gezeik gehad.
De nieuwste versie is inmiddels de WRT54GL en die is intern gelijk aan de v4.0 (de L erachter staat voor Linux)
Ik heb hem net binnen en hij snort nu op een HyperWRT firmware. Prima apparaat prima bereik, me happy!
het staat gewoon op de onderkant van je router welke versie dat is :Y)