Antec VPF Series 450W Review

Lets find it 5 februari 2018, laatste update op 8 februari 2018, 90 views

Antec VPF Series 450W (Product gekocht)

Zeer goed product jammer dat die niet modulair is of gesleefde kabels heeft, maar dat is ook echt niet te verwachten in deze prijsklasse

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Dual rail met 25 AMP per rail 12 volt
  • Veel ampère op alle rails
  • 80+ bronze certificering
  • Werkt met een r9 390 (verstand is het niet!)
  • Hij is zwart waardoor het er niet te goedkoop uitziet

Minpunten

• Niet modulair (ook niet te verwachten voor de prijs)
  • Gekleurde kabels en niet gesleeved op de 20+4 pin plug na
  • Cpu kabel aan de korte kant als je de kabels wil manegen(ik heb echt net genoeg
  • De statakabels en molex zijn onhandig geplaatst

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik ben zeer te veden over deze psu (dat is de afkorting van powersupply)
Voor de prijs is het zeker te doen, gezien deze voor onder de 50 euro verkopen, en dan vaak meer ampère leveren dan 500 watt psu, elke video kaart met maar 1 6 of 8 pins connector werkt hier op, komt van Nvidia support zelf..... hoewel ze het niet aanraden werkt het wel. Vergeet dan ook niet dat ze er dan vanuit gaan dat het geen 80+ bronze of beter is. Zoals in de foto te zien is geeft een goedkope 500 watt met ook 2 rails minder ampère af dan de vpf 450, sterker nog de goedkopere 500 watt geeft maar de helft van wat de vpf geeft.

Looks zijn voor mij niet belangrijk, alleen mag die geen grijze kleur hebben omdat het dan altijd een el cheapo psu is.

Heb jij ook een Antec VPF Series 450W?

De efficiëntie heeft echt niets te maken met het vermogen dat de voeding kan leveren, wel met wat je uit het stopcontact trekt.

Zoals in de foto te zien is geeft een goedkope 500 watt met ook 2 rails minder ampère af dan de vpf 450, sterker nog de goedkopere 500 watt geeft maar de helft van wat de vpf geeft. ? Wutt? Het verhaal is mij verder te onduidelijk en beschrijft niet (goed) je plus -en minpunten.
Wattage zegt gewoon helemaal niks, een el cheapo psu kan veeeel minder ampère leveren dan een goede kwaliteits voeding. En gezien het alleenmaar gaat om hoeveel ampère die kan leveren op 12 volt voor GPU’s.

Zoals een gtx 1070 een 500 watt psu wil, maar volgens de lvl 2 customer support van Nvidia kan een kaart van 1 6 of 8 pins connector maar 12,5 ampère kan trekken.

Het klopt dat efficiëntie er mee te maken heeft hoeveel hij uit de muur moet trekken om zoveel ampère te trekken

Feitelijk is dat een 500 watt soms gewoon nergens zoveel ampère kan leveren als deze 450 watt
Laten we ajb over vermogen spreken ipv wattage ;-)

Ik begrijp wel wat je bedoelt met je reactie, maar niet wat je bedoelt met je verhaal in de review en de foto. Je zegt dat een goedkopere 500 watt voeding maar de helft aan stroomsterkte levert. Welke goedkopere voeding dan? En waarom is het boeiend voor jouw verhaal?

Uiteraard is het onzin dat een GPU-boer vertelt wat je minimaal nodig hebt, die 500 watt is echter voor een compleet systeem. Daarnaast kun je misschien maar 12,5 ampere(+/- 150 watt) uit een 6/8 pins PCI-e connector halen, je hebt ook nog 75 watt vermogen via het PCI-e slot. Overigens kan een GPU, waar de voeding het toelaat, voor korte periodes meer vermogen vragen dan de opgegeven limiet. (of TDP van de GPU).

Voor de dikte van de kabel is wat jij noemt ook wel een beetje limiet, een kwaliteitsvoeding met een hoger vermogen zal niet per se per kabel meer ampere geven, echter kunnen er wel veel meer kabels tegelijkertijd uit de voeding die stroomsterkte leveren.
Ok, vermogen opgeslagen

De voeding bedraagt de ewent 3900, de allergoedkoopste 500 watt ATX voeding van azerty (24 euro)

2, nee dat is niet mogelijk bij Nvidia kaarten, wat fabrikanten als Zotac er aan veranderen kan het alten afwijken natuurlijk

3, gebruik coolermaster outervision en dan heb je met een compleetst systeem met gtx 1070 maar 388 watt nodig, ontkracht dus.

4, daar heb je een klein puntje. Maar dual rail betekend dus ook dat het netjes verdeelt kan worden, en dus ook 25 ampère naar 1 gpu kan en de rest naar de fans en moederbord

5, over het tdp

Hier klopt niks van.

T =Thermal (dit heeft met temperaturen te maken niks met de voeding!!)
D=Design
P=Power

Dus een kaart die heeel efficiënt zijn prestaties omzet in warmte kan een lager tdp hebben, maar misschien vereist die meer vermogen, om het tdp in de beste verhouding te houden. Daarbij moet je denken aan betere vrms en meer ampère op een lager voltage oid.

En als laatste, het is boeiend voor mijn verhaal omdat het kan zijn dat mensen denken “ohh, ik mis 50 watt oh nee!,” terwijl die minder vermogen leverd.

[Reactie gewijzigd door Lets find it op 8 februari 2018 21:20]