G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR

€ 96,90
Specificaties 16GB DDR4 @ 3.200MT/s, kit van 2 - Bekijk alle specificaties

G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR Review

skdevil 5 februari 2018, laatste update op 5 februari 2018, 1.531 views Product gekocht

G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR

Geheugen zelf werkt goed maar hier kan je weinig aan fout doen. RGB verlichting is echter een groot drama, als ik dit van te voren had geweten was ik nooit voor G-Skill gegaan.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelheid

Minpunten

• Dramatische ondersteuning van G-skill
  • RGB Software extreem brak

Stabiliteit Score: 4
RGB Software is nog steeds in BETA en word ook niet verder ontwikkeld (ligt al maanden lang stil)
Mijn sticks zitten nonstop in rainbow colors en zijn niet te vinden door de software van G-skill.

Heb jij ook een G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR?

Vraag & Aanbod

Is er inmiddels al een update voor de software en ervaar je nogsteeds deze problemen :)?
Hoi Kecin,

Zou het niet durven zeggen, ben van koeling veranderd en hierdoor kan ik nu wel slot A1 en B1 gebruiken waardoor het wel werkt.
Hoi Kecin,

dankjewel voor je reactie! Top.
Wellicht een rare plek om deze vraag te stellen, maar... Kun je dit soort type LEDs (Als in, LEDs in RAM modules) alleen maar aansturen via de genoemde baggersoftware? Of kan dit ook in de BIOS/UEFI worden gedaan (zonder fancy features)?
Ja, ligt er wel aan welk moederbord je hebt.
ASRock in ieder geval niet.

Hier kan je meer informatie vinden:

Persoonlijk zou ik de gok niet wagen en voor een ander merk gaan. Dit is echter puur vanuit eigen ervaring.
Haha, bedankt voor de snelle reactie. Ik kwam deze review per toeval tegen - ik weet nauwelijks iets van RGB LEDs en heb hier eigenlijk ook geen behoefte aan, maar aangezien de behuizing welke ik op het oog heb een donker getint glazen paneel heeft, wil ik iets van LEDs gebruiken om een paar componenten te belichten, verder niets exotisch.

Maar duidelijk, nogmaals bedankt!
ik kan je vertellen dat met een Asus brod met Aura Sync het gewoon lukt via AURA software tevens alle RGB verlichtinh in mijn pc het doet op de Cosair H150I na (wat ook aan mij kan liggen). hij werk dan weer met link software van Cosair zelf.

[Reactie gewijzigd door patrickede19 op 4 juni 2018 03:11]

Klopt, de RGB die G-skill gebruikt is gebaseerd op AURA.
Met asus zal je dus vrij weinig problemen hebben gezien hun de software ook geschreven hebben :)
Werkt ook gewoon met MSI Mystic Light Sync, valt mooi te linken met moederbord RBG en met mn aangestuurde fans (Corsair fans waarvan de RGB hub insteekt op MSI JCorsair header)
Het ligt dus niet alleen aan G.Skill, medunkt. Weet niet wat Asrock gebruikt, maar het is blijkbaar geen Aura. Met Asus Aura werkt het meteen, zo out of the box.
Uiteraard ligt dat wel aan G.Skill die bepalen toch welk protocol ze ondersteunen/gebruiken om de RGB aan te sturen? G.skill heeft in dit geval zelf gekozen om gebruik te maken van asus hun software i.p.v zelf iets te maken.
Andere merken hebben hier geen last van namelijk.
Op zich is het logisch dat Asrock geen aura gebruikt gezien dit van asus is.
Sorry. Als ik dit lees leg ik de schuld bij Asrock:

RGB werkt wel op A1-B1 met 2133mhz
RGB werkt alleen in Rainbow op A2-B2 met 3200mhz

Volgens mij laat Asrock hier steken vallen en ze kunnen het blijkbaar
niet oplossen.

RGB werkt nml wel, G.Skill maakt waar wat ze zeggen. Asrock faalt, zo lees ik het.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 27 september 2018 17:06]