Specificaties 16GB • DDR4 • 3.200Mhz • kit van 2 - Bekijk alle specificaties

G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR Review

skdevil 5 februari 2018, laatste update op 5 februari 2018, 215 views Product gekocht

G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR

Geheugen zelf werkt goed maar hier kan je weinig aan fout doen. RGB verlichting is echter een groot drama, als ik dit van te voren had geweten was ik nooit voor G-Skill gegaan.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelheid

Minpunten

• Dramatische ondersteuning van G-skill
  • RGB Software extreem brak

Stabiliteit Score: 4
RGB Software is nog steeds in BETA en word ook niet verder ontwikkeld (ligt al maanden lang stil)
Mijn sticks zitten nonstop in rainbow colors en zijn niet te vinden door de software van G-skill.

Heb jij ook een G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR?

Is er inmiddels al een update voor de software en ervaar je nogsteeds deze problemen :)?
Hoi Kecin,

Zou het niet durven zeggen, ben van koeling veranderd en hierdoor kan ik nu wel slot A1 en B1 gebruiken waardoor het wel werkt.
Hoi Kecin,

dankjewel voor je reactie! Top.
Wellicht een rare plek om deze vraag te stellen, maar... Kun je dit soort type LEDs (Als in, LEDs in RAM modules) alleen maar aansturen via de genoemde baggersoftware? Of kan dit ook in de BIOS/UEFI worden gedaan (zonder fancy features)?
Ja, ligt er wel aan welk moederbord je hebt.
ASRock in ieder geval niet.

Hier kan je meer informatie vinden:

Persoonlijk zou ik de gok niet wagen en voor een ander merk gaan. Dit is echter puur vanuit eigen ervaring.
Haha, bedankt voor de snelle reactie. Ik kwam deze review per toeval tegen - ik weet nauwelijks iets van RGB LEDs en heb hier eigenlijk ook geen behoefte aan, maar aangezien de behuizing welke ik op het oog heb een donker getint glazen paneel heeft, wil ik iets van LEDs gebruiken om een paar componenten te belichten, verder niets exotisch.

Maar duidelijk, nogmaals bedankt!