Netatmo Presence Review

burnoutpc 5 februari 2018, laatste update op 5 februari 2018, 205 views Product gekocht

Netatmo Presence

Er zijn betere alternatieven (los van het feit dat deze camera een floodlight heeft) qua service en betrouwbaarheid. De camera is allesbehalve weer/water-bestendig. Maar dit is getackeld door de gaten af te dichten met kunststof. Hopen dat hij het langer blijft doen dan de gemiddelde gebruikerservaring.

Pluspunten

• Floodlight inbegrepen
  • Makkelijke installatie
  • Beeldkwaliteit is prima
  • Alert Zones is een must-have feature
  • Geen maandelijkse fee's

Minpunten

• Niet weer/water-bestendig
  • Afhankelijke van de cloud-services
  • Notificaties zijn soms vertraagd
  • SD Kapot? Geen functionaliteit meer!
  • Monteren is even priegelen
  • Netatmo service staat bekend als slecht

Kwaliteit Score: 3
Na lang wikken en wegen toch maar een presence gekocht. Er zijn betere alternatieven (los van het feit dat deze camera een floodlight heeft) qua service en betrouwbaarheid. Maar dat je een maandelijkse fee moet betalen stoot mij tegen het zere been.

Ik ben zeer tevreden over mijn netatmo thermostaat. Dus toen Netatmo de presence introduceerde was ik gelijk enthousiast. Was het echter niet zo dat het internet vol staat met negatieve beoordelingen over de service van Netatmo, of beter gezegd het ontbreken hiervan. En dat het product na verloop van tijd kuren vertoond.

Maar, dan toch de beslissing gemaakt om het product aan te schaffen omdat na 1,5 jaar nog steeds geen goed alternatief geboden wordt door andere merken.

Op het internet lees je veelal dat er problemen zijn met de SD kaart. De SD kaart is essentieel voor het functioneren van de camera. Zodra de SD kaart een foutmelding geeft dan kan je de functionaliteit van de camera op je buik schrijven. Hetzelfde geldt voor een eventuele server storing bij Netatmo.

Nu is het een buitencamera, maar het is mij een volledig raadsel waarom er regendruppels bij de elektronica kan komen. De volledige achterkant en onderkant is open met ventilatie gaten. Netatmo geeft zelfs aan dat de camera op z'n kop gemonteerd kan worden! Dat betekend dat de camera uiteindelijk vol water kan lopen. Bizar!

SD kaarten gaan dus snel stuk. Door vocht zeggen veel gebruikers.
Ik heb daarom de achterkant en onderkant dichtgemaakt met 2 stukjes zwart plastic, in de hoop deze problemen voor te zijn. Het is de vraag hoe dit op lange termijn zal houden, het is ook de vraag hoe dit in de zomer zich zal houden met hogere temperaturen...

Ik heb de camera nu een paar dagen. De installatie is super makkelijk, de responstijd op de app is ok, soms zijn er vertragingen met notificaties en ik heb al een paar foutieve notificaties binnen gekregen, maar de overall user experience is best goed. Nu de vraag of het apparaat het langer blijft doen dan de paar dagen, weken, maanden, die sommige gebruikers ervaren.

Heb jij ook een Netatmo Presence?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8