Iiyama X2474HS-B1 Zwart

Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama X2474HS-B1 Zwart Review

Langoor23_ 4 februari 2018, laatste update op 4 februari 2018, 600 views Product gekocht

Iiyama X2474HS-B1 Zwart

2 van gekocht ik zie geen kleurverschil, perfect!, prima monitoren, 75Hz is fijn, displayport is fijn, speakers zijn slecht, en helaas ghosten ze wel, dus misschien niet perfect voor gamen. Het VA paneel heeft wel super contrast. Ik moest wel in nvidia control panel settings aanpassen. (zie uitgebreide review)

Pluspunten

• DisplayPort én HDMI!
  • 75Hz
  • 1920*1080 op 24"
  • VA
  • Heeft speakers

Minpunten

• Ghosting/Trailing
  • Beetje wiebelig op de standaard
  • Speakers zijn niet goed

Als je deze monitoren op HDMI gebruikt met Nvidia, moet je erop letten dat je in control panel zelf wat settings goed zet voor optimale kwaliteit (bij displayport ging dit automatisch goed, en op intel intergrated graphics was het ook niet nodig.

1) Zorg dat je "PC - (1920 x 1080)" (even naar onder scrollen) selecteert, dit is niet de standaard optie, maar zo kan je deze monitoren op 75Hz draaien! met de standaard "Ultra HD, HD, SD - (1080p, 1920 x 1080 (native)" maar 60.
[img=620]DDcuknnA[/img][img=620]y7CLpXhl[/img]
2) Zorg dat je bij de checkbox "Nvidia color settings" aanklikt, en "Output dynamic range" op "Full" zet.
[img=620]GU4mACv2[/img]

Heb jij ook een Iiyama X2474HS-B1 Zwart?

Goede review, ben het er helemaal mee eens. Maar als je de Output Dynamic Range op Limited zet, wordt de ghosting wel een heel stuk minder heb ik gemerkt.
Dat viel mij ook op, maar dat vind ik weer jammer van wat een VA paneel extra bied aan contrast.