Crucial MX500 2,5" 1TB

€ 87,89
Specificaties 2,5" • 3d v-nand (TLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Crucial MX500 2,5" 1TB Review

MarcelB96 2 februari 2018, 741 views Product gekocht

Crucial MX500 2,5" 1TB

Prima product, sinds mijn overstap van HDD naar SSD kan ik niet meer zonder

Pluspunten

• Stil
  • Snelheid

Minpunten

• Prijzig (overstap HDD->SSD)

Nadat de HDD in mijn laptop aan vervanging toe was, heb ik de overstap gemaakt naar een SSD. Waar mijn HDD luidruchtig te keer ging, is de SSD lekker stil. Buiten dat is hij ook vele malen sneller. Het is een redelijk prijzige overstap geweest, maar het is het zeker waar

Heb jij ook een Crucial MX500 2,5" 1TB?

Vraag & Aanbod

Ik vind de minpunt eigenlijk niet terecht..dit geldt niet specifiek voor dit product. Terwijl deze zelfs nog de beste prijs heeft.
In verhouding met prijs/gb is het een koopje, maar het blijft veel geld voor opslag. Maar die afweging is ieder zijn eigen natuurlijk.
Je kan natuurlijk ook een 250 GB boot SSD kopen voor Windows en een paar games of wat software, en een 2 TB HDD voor grotere opslag. Dan zit je op 135 euro voor meer dan dubbele capaciteit.

Ik vind echter 225 euro voor een 1 TB SSD echt niet prijzig. Vooral als je je bedenkt dat je voor een 256 GB SSD 5 jaar geleden nog 200 euro kwijt was. SSD's maakt gigantische stappen.

Nu is Nand flash geheugen nog wel een beetje duur ivm de hoge vraag. Sommige prognoses stellen dat rond 2020 de prijs per GB gelijk zal zijn aan die van HDD's.