Razer Imperator Review
Waarom de Razer Imperator ? Mijn vorige muis was een Razer Copperhead, jammer genoeg hield na ongeveer een jaar de linkermuisknop er mee op. Ik had nog garantie, alleen had deze muis bij Pixmania gekocht en geen zin om deze weer naar Frankrijk te sturen. Je krijgt van Razer zelf ook nog 2 jaar garantie ALS je deze bij een geautoriseerde Razer reseller koopt. Helaas kwam ik daar te laat achter... Al met al ik had een nieuwe game muis nodig en aangezien ik tevreden met de Copperhead (toen hij het nog deed) ben ik bij Razer gebleven en heb de Imperator gekocht. Algemeen De Razer Imperator is samen met de Mamba en met 5600 DPI en een 3,5 Laser sensor de snelste muis ter wereld. Verder heeft de muis 7 programmeerbare knoppen. De...
Pluspunten
Uitgebreide driver met veel aanpasbare instellingen. Verschuifbare side buttons. Verstevigde draad.
Minpunten
Verzameling van stof onder de voetjes.
Eindoordeel
Mijn vorige muis was een Razer Copperhead, jammer genoeg hield na ongeveer een jaar de linkermuisknop er mee op. Ik had nog garantie, alleen had deze muis bij Pixmania gekocht en geen zin om deze weer naar Frankrijk te sturen. Je krijgt van Razer zelf ook nog 2 jaar garantie ALS je deze bij een geautoriseerde Razer reseller koopt. Helaas kwam ik daar te laat achter... Al met al ik had een nieuwe game muis nodig en aangezien ik tevreden met de Copperhead (toen hij het nog deed) ben ik bij Razer gebleven en heb de Imperator gekocht.
Algemeen
De Razer Imperator is samen met de Mamba en met 5600 DPI en een 3,5 Laser sensor de snelste muis ter wereld. Verder heeft de muis 7 programmeerbare knoppen. De muis ligt goed in de hand en de 2 verstelbare side buttons zorgen ook dat je ongeacht hoe groot je hand is, alle knoppen kan bereiken. Nu zullen veel mensen denken 5600 DPI dan is het toch onmogelijk om iets aan te klikken/ te raken ? Dat is het ook. Ik gebruik alleen de volle 5600 DPI als ik in shooters zit met voertuigen die nogal wat zwaar sturen, zoals de Apache in Battlefield bad Company 2 Beta. Verder vind ik het een groot pluspunt dat een muis een fiber draad heeft en niet zo'n lullig draadje als bijvoorbeeld oordopjes, best handig voor mensen die wel eens over hun snoeren zooi struikelen en dan niet willen dat het draadje gelijk kapot is
Driver
Dit is de meest geavanceerde driver die ik ooit heb gezien, op die van mijn videokaart na dan.
Je kan zelfs het Razer logo en en de led in het scrollwiel aan het uit zetten
Verder heb je de mogelijk gelijk om macro's in te stellen. Je kan zelfs een vertraging instellen tussen elke toets.
Conclusie
Als je op zoek bent naar een goede game muis voor rond de 70 euro is deze muis zeker een aanrader. Het enige verschil met de Razer mamba is dat hij bedraad is, maar daarin tegen wel 50 euro goedkoper.
Reacties (16)
Ik heb zelf namelijk ook een copperhead gehad, ( gezien het feit dat deze alweer wat jaartjes oud is ) er vele mensen zijn deze serie hebben vast zoals mij wel weer eens een nieuwe muis willen. Hoe bevalt jou dan deze overgang ? De copperhead is namelijk een links/rechts-handige muis en de Imperator 'de ergonomische muis' zoals ze hem zelf omschrijven.
Ik ben benieuwd en begrijp ook vast dat je niet 1,2,3 na een week over zoiets kan oordelen.
Sinds een half jaar draai ik met de deathadder 3500dpi versie. Sommige hoor ik hier zeggen dat de oude deathadder 1800dpi beter is, dat is dus dikke onzin. De 3500 versie is veel "smoother"
Eigenwijs als ik ben heb ik de imperator gekocht en wat hier al is gezegd komen alle bugs naar boven. Dus die heb ik maar weer terug gebracht.
De ideale muis op dit moment is voor mij de Logitech G9 met de vorm van de deathadder
Ik denk overigens dat beide muizen + en - punten hebben, de ideale muis zou combinaties hebben van goede dingen van de Deathadder en de Imperator..Het blijft natuurlijk een kwestie van wat je persoonlijk de fijnste muis vind. Ik blijf twijfelen tussen deze 2, de Deathadder is in ieder geval preciezer dat kan ik uit ervaring vertellen.
[Reactie gewijzigd door SuX DeLuXe op 23 juli 2024 02:07]
speel vooral FPS games (mw2) en hij werkt prima.
Het is even wennen met het instellen van de juiste DPI (5600 is verkooppraatje en is veel te hoog voor een muis).
Maar hij glijd echt soepel (gebruik hem nu op een stuk wit plastic en twijfel nog welke muismat ik ga kopen) want op de razer spex (flinterdun ding) doet de imperator weinig goeds.
iemand tip?
De link met mamba is vreemd, die is namelijk nog een maatje kleiner dan de imperator en heeft een andere 'pas' vorm, ook deze heb ik een weekje mogen gebruiken.
Qua ergonomie en comfortabele claw+palm grip is de imperator superieur, voor mijn hand. Ik kon veel preciezer en controleerbaar 'muizen' en dat merkte ik in me scores
Jammer van de z-axis (youtube) en sporadische uitvallen.
je stelt je muis configuratie in in de razer muis driver die je voorkeur heeft
dan start>zoekbalk tikje>msconfig >daar vink je de razer driver uit
herstart pc nu is je muis in gestelt naar je voorkeur de driver is uit wat de probleem oplost
100% easy
Ik heb nu een Deathadder en die voelt veel preciezer en glijdt opvallend genoeg ook stukken beter. Alleen is die weer iets te groot. Ach, je moet iets te zeuren hebben
Ik heb een jaar lang de Mamba gehad (dezelfde sensor) en die weigert te werken op zwarte oppervlakken. En de ExactMat van Razer is zwart. De muis doet het wel, maar zodra je 'm oppakt heeft 'ie een seconde nodig om erachter te komen waar hij is. Dodelijk in gaming, maar voor mij een showstopper in eigenlijk iedere situatie.
Als de bouwkwaliteit ook overeenkomt met Mamba, dan kan ik hem alleen maar afraden. Want ze maken schitterende spullen bij Razer (als het werkt), maar tot nu toe gaan de Razer muizen erg snel stuk. Dit in tegenstelling met wat Logitech maakt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn