Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Imperator Review

Smashmint 23 februari 2010, laatste update op 23 februari 2010, 5.180 views

Razer Imperator

Pluspunten

• Uitgebreide driver met veel aanpasbare instellingen.
  • Verschuifbare side buttons.
  • Verstevigde draad.

Minpunten

• Verzameling van stof onder de voetjes.

Waarom de Razer Imperator ?

Mijn vorige muis was een Razer Copperhead, jammer genoeg hield na ongeveer een jaar de linkermuisknop er mee op. Ik had nog garantie, alleen had deze muis bij Pixmania gekocht en geen zin om deze weer naar Frankrijk te sturen. Je krijgt van Razer zelf ook nog 2 jaar garantie ALS je deze bij een geautoriseerde Razer reseller koopt. Helaas kwam ik daar te laat achter... Al met al ik had een nieuwe game muis nodig en aangezien ik tevreden met de Copperhead (toen hij het nog deed) ben ik bij Razer gebleven en heb de Imperator gekocht.

Algemeen

De Razer Imperator is samen met de Mamba en met 5600 DPI en een 3,5 Laser sensor de snelste muis ter wereld. Verder heeft de muis 7 programmeerbare knoppen. De muis ligt goed in de hand en de 2 verstelbare side buttons zorgen ook dat je ongeacht hoe groot je hand is, alle knoppen kan bereiken. Nu zullen veel mensen denken 5600 DPI dan is het toch onmogelijk om iets aan te klikken/ te raken ? Dat is het ook. Ik gebruik alleen de volle 5600 DPI als ik in shooters zit met voertuigen die nogal wat zwaar sturen, zoals de Apache in Battlefield bad Company 2 Beta. Verder vind ik het een groot pluspunt dat een muis een fiber draad heeft en niet zo'n lullig draadje als bijvoorbeeld oordopjes, best handig voor mensen die wel eens over hun snoeren zooi struikelen en dan niet willen dat het draadje gelijk kapot is :'( En als laatste je krijgt een hele mikmak aan boekjes en plaatjes erbij, zoals: o.a. een product catalogus, handleiding, Razer stickers enzovoort.

Driver

Dit is de meest geavanceerde driver die ik ooit heb gezien, op die van mijn videokaart na dan.
Je kan zelfs het Razer logo en en de led in het scrollwiel aan het uit zetten :D Je hebt de mogelijk om verschillende profielen aan te maken waarmee je dan weer per profiel de knoppen en snelheid kan instellen. Ook is het mogelijk dat je een bepaald programma of spel aan een profiel koppelt. Als je het programma of spel opstart de muis automatisch naar het aangewezen profiel switcht.
Verder heb je de mogelijk gelijk om macro's in te stellen. Je kan zelfs een vertraging instellen tussen elke toets.

Als je op zoek bent naar een goede game muis voor rond de 70 euro is deze muis zeker een aanrader. Het enige verschil met de Razer mamba is dat hij bedraad is, maar daarin tegen wel 50 euro goedkoper.

Heb jij ook een Razer Imperator?

Ik hoor niets van jullie beiden over ergonomie en hoe voldoet de muis na een lange game sessie van pak en beet 3 uur achter elkaar.

Ik heb zelf namelijk ook een copperhead gehad, ( gezien het feit dat deze alweer wat jaartjes oud is ) er vele mensen zijn deze serie hebben vast zoals mij wel weer eens een nieuwe muis willen. Hoe bevalt jou dan deze overgang ? De copperhead is namelijk een links/rechts-handige muis en de Imperator 'de ergonomische muis' zoals ze hem zelf omschrijven.

Ik ben benieuwd en begrijp ook vast dat je niet 1,2,3 na een week over zoiets kan oordelen.
Het probleem is ook dat ik mijn pink nergens kwijt lijk te kunnen...+ het feit dat deze sensor echt wat issues heeft. Ook heb ik vaker ingame dat de muis er gewoon mee ophoudt, niks meer doet tot ik de boel opnieuw insteek. Of soms draai je 90 graden ingame en blijkt dat je nog geen 30 graden gedraaid bent (kan aan de ondergrond liggen). Met andere woorden, er zijn een hoop dingen voor verbeteringen vatbaar maar qua vorm en materiaal vind ik het een topmuis.
Ik vind het maar een matige muis, belachelijk met al die vreemde "bugs" daar gaat een update niets aan verhelpen zelfde geval met de lachesis. Verder vind ik de duimknoppen veel te klein van de imperator.

Sinds een half jaar draai ik met de deathadder 3500dpi versie. Sommige hoor ik hier zeggen dat de oude deathadder 1800dpi beter is, dat is dus dikke onzin. De 3500 versie is veel "smoother"

Eigenwijs als ik ben heb ik de imperator gekocht en wat hier al is gezegd komen alle bugs naar boven. Dus die heb ik maar weer terug gebracht.

De ideale muis op dit moment is voor mij de Logitech G9 met de vorm van de deathadder :)
Wat bedoelde je met vreemde bugs ? Ik gebruik onder Windows 7 64 Bit, enige waar ik wel eens last van heb dat hij er wel eens uit valt en dat ik hem er even opnieuw moet in pluggen.
En dat vind jij normaal? En dat voor een muis van meer dan 55 euro, ik vind het belachelijk, ik ben het dus eens met RoaDHouse
Ik heb de muis zelf ook en hij bevalt zeker maar toch is de firmware (1.04) niet 100 %. De muiscursor doet wel eens rare dingen en trilt ook wel eens lichtjes als je me je hand redelijk stil erop ligt. Maar er zal vast nog wel een goede firmware komen. De materialen en vormen spreken me zeker aan bij de muis, niet te groot en nét niet te klein (voor mij althans) Ook het gewicht van de muis vind ik positief (een muis moet imo altijd zo licht mogelijk zijn)
Ik moet mijn mening toch een beetje bijstellen, de Razer Deathadder is imo toch beter dan de Imperator. De Imperator is wat kleiner/smaller en dat is voor mij dus net niet fijn gebleken. De Deathadder is na weken gebruik van de Imperator in mijn ogen toch beter, sowieso de precisie van de muis en het feit dat de Deathadder geen rare cursorfouten oid heeft. Misschien komt het nog goed met een nieuwe firmware maar voorlopig blijf ik trouw aan de Deathadder, toch een van de machtigste muizen gebleken in de afgelopen jaren _/-\o_ (en ik heb er heel wat in bezit gehad)
Ik denk overigens dat beide muizen + en - punten hebben, de ideale muis zou combinaties hebben van goede dingen van de Deathadder en de Imperator..Het blijft natuurlijk een kwestie van wat je persoonlijk de fijnste muis vind. Ik blijf twijfelen tussen deze 2, de Deathadder is in ieder geval preciezer dat kan ik uit ervaring vertellen.

[Reactie gewijzigd door SuX DeLuXe op 27 februari 2010 17:43]

Ik heb de muis nu 2 weken in gebruik.
speel vooral FPS games (mw2) en hij werkt prima.
Het is even wennen met het instellen van de juiste DPI (5600 is verkooppraatje en is veel te hoog voor een muis).
Maar hij glijd echt soepel (gebruik hem nu op een stuk wit plastic en twijfel nog welke muismat ik ga kopen) want op de razer spex (flinterdun ding) doet de imperator weinig goeds.
iemand tip?
Doe mij maar tog Mamba, Sterkere batterij en ligt lekkerder voor mijn hand, Alleen scheelt het tog wat in prijs :P
De Imperator is eigenlijk de Mamba alleen dan niet draadloos en verschillende side buttons. Maar ja scheelt wel 50 euro.
wat jij zegt klopt geen snars van, de imperator is de mamba alleen dan niet draadloos. Ik weet dan ook niet wat jij bedoelt met 'sterkere batterij' 8)7
Ik heb een weekje mogen genieten van de imperator. Geweldige muis. Maar de corrupte z-axis en dat de muis af en toe gewoon uitviel deed me weer omschakelen naar de Deathadder.

De link met mamba is vreemd, die is namelijk nog een maatje kleiner dan de imperator en heeft een andere 'pas' vorm, ook deze heb ik een weekje mogen gebruiken.

Qua ergonomie en comfortabele claw+palm grip is de imperator superieur, voor mijn hand. Ik kon veel preciezer en controleerbaar 'muizen' en dat merkte ik in me scores :)
Jammer van de z-axis (youtube) en sporadische uitvallen.
mwah de Imperator is echt geen slechte muis! Ik heb overigens met de laatste firmware + driver nergens meer last van. Deze is zeker een waardige tegenhanger van de Deathadder, heeft een iets lagere greep, waardoor ik iig langer kan gamen dan met een Deathadder zonder klachten te krijgen. Maar dit is natuurlijk ook bij iedereen anders. Voor die 55 euro haal je echt iets goeds in huis bij nader inzien.
dat de muis blijft hangen is makkelijk op te lossen tijdens gamen
je stelt je muis configuratie in in de razer muis driver die je voorkeur heeft
dan start>zoekbalk tikje>msconfig >daar vink je de razer driver uit
herstart pc nu is je muis in gestelt naar je voorkeur de driver is uit wat de probleem oplost
100% easy ;)
Afgelopen zaterdag mijn imperator terug gebracht. De sensor is gewoon niet goed; hij werkt niet op de Razer exactmat en ook op andere ondergronden had ik veel last van verspringende cursor. Ook til ik vaak m'n muis op en dan heb je toch last van het z-axis probleem. Ik vind het echt erg jammer, want hij ligt erg fijn in de hand en ziet er leuk uit :)

Ik heb nu een Deathadder en die voelt veel preciezer en glijdt opvallend genoeg ook stukken beter. Alleen is die weer iets te groot. Ach, je moet iets te zeuren hebben :p
Dit kan ik beamen.

Ik heb een jaar lang de Mamba gehad (dezelfde sensor) en die weigert te werken op zwarte oppervlakken. En de ExactMat van Razer is zwart. De muis doet het wel, maar zodra je 'm oppakt heeft 'ie een seconde nodig om erachter te komen waar hij is. Dodelijk in gaming, maar voor mij een showstopper in eigenlijk iedere situatie.

Als de bouwkwaliteit ook overeenkomt met Mamba, dan kan ik hem alleen maar afraden. Want ze maken schitterende spullen bij Razer (als het werkt), maar tot nu toe gaan de Razer muizen erg snel stuk. Dit in tegenstelling met wat Logitech maakt.