TomTom Spark Cardio Music Small Zwart (Bruin) Review

Dollybuster82 29 april 2018, 285 views Product gekocht

TomTom Spark Cardio Music Small Zwart (Bruin)

Na veel research te hebben gedaan heb ik alsnog besloten de Tom Tom Spark aan te schaffen, vanwege de ingebouwde MP3 speler. Op deze manier hoef ik mijn smartphone mee te nemen tijdens het hardlopen. De horloge connecteert eenvoudig via Bluetooth met mijn wireless earbuds van JBL.

Pluspunten

• Ingebouwde MP3 speler
  • Keuze van workouts
  • Accurate GPS
  • Interface applicatie

Minpunten

• Batterij duur icm gebruik mp3 speler
  • Kwaliteit van het polsbandje
  • Toebehoren prijzig

Allereerst zou ik iedereen adviseren indien men op zoek is naar een smart- of sport-watch een tweehands model te zoeken, via Vraag en Aanbod, Marktplaats of 2dehands.be bijvoorbeeld. Dit kan nogal schelen in de prijs.

Zelf heb ik na een tijdje zoeken dit horloge kunnen vinden voor EU 60,- welke slechts enkele keren was gebruikt.

[img]NOLf3UHv[/img]

Met sporten beginnen is niet moeilijk, volhouden wel O-)

Featureset

In het doosje zit uiteraard het horloge inclusief bandje en een bijzonder uitziende datalink kabeltje (zie foto) welke ook nog eens heel duur }> is. Raak deze dus niet kwijt!!!

[img]LO0enNew[/img]

Deze gebruik je om je sport watch te verbinden met je computer voor updates en dataoverdracht van MP3 muziek bestanden.

Let wel op dat er twee maten bandjes zijn, SMALL en LARGE.

Beeldkwaliteit

Het scherm is eenvoudig en minimalistisch. Naar mijn mening perfect, want dit zorgt ervoor dat de batterij langer mee gaat.

Bouwkwaliteit en afwerking

De bouwkwaliteit van het bandje is simpel gezegd waardeloos. Dit is helaas een veelvoorkomend probleem. Daarentegen is de afwerking solide en het scherm krasbestendig.

Onderstaand een foto van het polsbandje.
[img]A2Vg85cf[/img]

Ergonomie

Kan niet anders stellen dat dit een perfect fit is, ook 's nachts geen last om het horloge te dragen, waardoor ik goed kan bijhouden hoeveel slaap ik krijg :z

De volgende sporten kan je registreren:

Rennen
[img]YJJXFmxs[/img]
Stopwatch
[img]0wzyGxmy[/img]

Mobiliteit en accuduur

De Tom Tom Spark ziet er vanwege de grote navigatie button wellicht minder sexy uit, maar tijdens het sporten laat je fijne motoriek het wellicht afweten en dan blijkt dit wel super handig te zijn.

De accu gaat tijdens gewoon gebruik makkelijk een week mee. Indien je gaat sporten, zorg er dan wel voor dat je kort daarvoor je batterij volledig hebt opgeladen. Indien je een activiteit registreert blijft het background lampje aan staan 8)7 (niet zo handig voor de accuduur).

Zelf loop ik afstanden van 5 tot 15 kilometer. Indien je dan je MP3 speler activeert in combinatie met je wireless earbuds gaat de batterij snel achteruit. De horloge gaat dan ongeveer 1 tot 1,5 uur mee. Zonder het gebruik van de wireless earbuds gaat de horloge net lang genoeg mee om een kleine twee uur te registreren.

Compatilitbeit

De applicatie om je smartphone (Samsung Galaxy S8) te connecteren met je Tom Tom Spark is geweldig. Je kan allerlei activiteiten registeren, zoals:
  • Slaap
  • Stappen
  • Afstand
  • Energie
  • Actieve tijd
  • Hartslag
  • Fitheid deze week
  • My personal favorite 8-) Fitnessleeftijd: geeft een indicatie van hoe goed je lichaam fysiek functioneert ten opzichte van hoe het zou moeten werken. Wordt berekend op basis van andere andere hartslag tijdens activiteit, je maximale hartslag en hartslag in rust, je activiteiten, geslacht, leeftijd, lengte en gewicht.

Heb jij ook een TomTom Spark Cardio Music Small Zwart (Bruin)?