Specificaties 5GHz WiFi-ac + router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys E8350 AC2400 Dual Band Gigabit Wi-Fi Router Review

Pietervs 2 februari 2018, 126 views Product gekocht

Linksys E8350 AC2400 Dual Band Gigabit Wi-Fi Router

Gekocht ivm te beperkte mogelijkheden Ziggo-router, zo'n 2 jaar geleden. Sindsdien onafgebroken in gebruik.

Pluspunten

• Goed bereik van wifi
  • Stabiel
  • Snel

Minpunten

• Matige interface
  • Geen link-aggregatie
  • Geen firmware updates
  • Antennes voelen wat slap aan

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Een paar jaar geleden had ik Ziggo met hun router, de Cisco EPC3928.
Die was te beperkt voor wat ik wilde. Ook het bereik van de wifi liet behoorlijk te wensen over en het geklungel met range extender was ik eigenlijk wel beu.

Dus na enig zoeken kwam ik uit op deze router.
Nadat mijn Ziggo-router in bridgemodus was gezet ging ik met deze router aan de slag.

Installatie ging snel en vlekkeloos: uitpakken, antennes monteren, kabels erin en gaan met die banaan!
Helaas viel wel op, dat de antennes wat slap zijn. Je kan ze met een schroefje wat strakker zetten (zodat ze niet omvallen),maar heel stevig voelt het niet. Zolang de router op een rustige plek staat waardoor je de antennes niet iedere drie dagen opnieuw moet richten gaat het prima, maar ik betwijfel of ze een lang leven beschoren zijn als je ze vaker bij moet stellen. Gelukkig staat de router bij mij op een rustig punt :)

Wat verder tegenvalt: de ondersteuning vanuit Linksys.
Sinds 2015 zijn er geen updates meer geweest, terwijl ik die (zeker na de wpa2-lek) wel had verwacht.
Ik hoop eigenlijk dat er een Open-WRT versie voor deze router komt om die eens uit te kunnen proberen.

De interface is simpel, maar duidelijk. De diverse pop-ups hadden voor mij niet gehoeven (voegt niks toe), het ontbreken van een username in combinatie met de certificaat-error geven niet het gevoel dat het werken met de interface heel erg veilig is.

Positieve punten zijn er gelukkig ook:.
De snelheid via de lan-verbindingen is prima, en ook over de wifi is niets te klagen: ik heb nu een goed bereik door het hele huis (hoewel het feit dat ik hem inmiddels heb verhuisd van de meterkast naar de gang daar waarschijnlijk ook bij geholpen heeft :+ ).
De router is stabiel en betrouwbaar: ik heb in twee jaar nog geen gekke crashes gezien of aanleiding gehad om hem te resetten.

Heb jij ook een Linksys E8350 AC2400 Dual Band Gigabit Wi-Fi Router?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8