Bose Soundtouch 300 Soundbar - Reviews

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Bose Soundtouch 300 Soundbar Review

sneers88 2 februari 2018, 378 views Product gekocht

Bose Soundtouch 300 Soundbar

Heel mooi geluid, bijgeleverde afstandsbediening is top, design zeer naar mijn smaak. Soundtouch app waardeloos, waardoor streaming slecht (lees:bijna niet) werkt.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Zeer mooi design
  • Installatie verloopt gemakkelijk

Minpunten

• Bose App niet bruikbaar

Geluidskwaliteit Score: 5
Onlangs heb ik de Bose soundbar aangeschaft om mijn tv wat ondersteuning te bieden. Bij de keuze voor dit product heb ik me laten leiden door de functionaliteit (ik wilde niet langer radio luisteren via mijn tv), de mogelijkheden om draadloos uit te kunnen breiden tot een 5.1 set en door het design.

Installatie

De installatie van de soundbar zelf gaat vrij eenvoudig. Kwestie van HDMI-kabel inpluggen (ARC) en het werkt gelijk. Vervolgens kun je het systeem kalibreren met behulp van een soort headset, werkt prima.

Gebruik

Bij de Soundbar wordt een universele afstandsbediening geleverd, die heel prettig in de hand ligt en alle functies van mijn Sony Bravia weet te bedienen. De afstandsbediening heeft een super afwerkingsniveau en de knoppen werken erg prettig.

Wat, mede gezien de prijs, erg slecht werkt is de app van Bose. Je kunt eenmalig verbinding leggen met het apparaat en bijvoorbeeld internetradiostations als favoriet aanmerken of spotify gebruiken. Op een willekeurig moment verlies je de verbinding met de soundbar, terwijl deze (getuige de radio die nog steeds afgespeeld wordt) nog wel verbonden is met je netwerk. Je moet telkens opnieuw het systeem resetten en de koppeling met de app opnieuw doorlopen om de app te kunnen gebruiken. Inmiddels heb ik mijn favoriete radiostations geprogrammeerd en is koppeling met de app niet langer nodig. Spotify gebruik ik dan maar met de bluetoothfunctie. Hierover lopen meerdere threads op de Bose community en er lijkt maar geen oplossing te komen (1000× 'please reset your router'), ondanks het geklooi met Wifi-kanalen, frequenties, DHCP en nog allerlei dingen waar ik als consument geen verstand van heb.

Bouwkwaliteit en afwering

IN één woord: super. Ik vind het belangrijk dat apparaten er mooi uit zien, zeker als ze niet ingeschakeld zijn. Ik houd van gebruik van degelijke materialen en een sober ontwerp. Dat heeft de soundbar zeker. In de winkel twijfelde ik erg over de weerspiegeling in de glasplaat aan de bovenzijde, maar als er geen TL-verlichting boven schijnt dan geeft het een heel mooi effect naar mijn mening. Enige puntje: de status-led voor de Wifi-verbinding brandt continu. Dat had ik liever anders gezien, maar goed.

Heb jij ook een Bose Soundtouch 300 Soundbar?