Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Remeha eTwist Review

Bunningse 31 januari 2018, 232 views Product gekocht

Remeha eTwist

Mooi en handig apparaat (in combinatie met de app)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Via app eenvoudig klokprogramma kiezen en aanpassen
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Draai knop is wat stroef en gevoelig
  • Bewegingssensor werkt niet altijd even goed
  • Mist een gedimde dagstand
  • Gemeten temperatuur wijkt af
  • Duur

Kwaliteit Score: 4
Een mooi thermostaat. Maar dat zijn die nieuwe allemaal ten opzichte van mijn oude Nefit klokthermostaat.
Via de app is het klokprogramma (en nog meer handige features) snel en makkelijk in te stellen. Een grote min is toch wel de gemeten temperatuur. Deze wijkt nagenoeg 3 graden af ten opzicht van de werkelijke temperatuur die ik met meerdere thermometers heb gemeten op ca. 15cm vanaf de eTwist. Een logische verklaring is dat het LCD of LED display warm wordt, dat voel je ook aan de bovenzijde van het apparaat. Het lijkt mij toch dat ze hier af fabriek rekening mee hebben gehouden.
Via het kalibratiemenu in het thermostaat kan je deze gelukkig aanpassen zodat de gewenste temperatuur toch wordt bereikt.

Handig ook dat je warmwater in de nachtelijke uren ook op eco kan zetten. Tenzij je
's nachts graag doucht valt hier ook nog wat te besparen.
Ter info:
De eTwist is hier in gebruik in combinatie met de Remeha Tzerra plus 28C CW4 CV ketel.

Heb jij ook een Remeha eTwist?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8