Specificaties 48" • Full HD • LCD • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

Telefunken 48TF6100 Zwart Review

eztweakerNewbie 31 januari 2018, 129 views

Telefunken 48TF6100 Zwart (Product gekocht)

Knalgroot en toch goedkoop scherm, maar blikkerig geluid en detailfuncties slecht uitgevoerd

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goed beeld
  • CI+
  • USB ingang
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Geluid
  • Smartfuncties waardeloos
  • TV gids onderbreekt wat je op dat moment kijkt
  • Teletekst slecht leesbaar
  • Radio moeilijk toegankelijk

Mooi groot scherm en prima scherp. Je ziet duidelijk het verschil tussen HD en gewoon digitaal. Analoog werkt natuurlijk ook, maar nu merk je dat het niet om aan te zien was.

Geluid: Het geluid is echt belachelijk slecht, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb transistors gehad met beter geluid. Je kan het geluid opleuken met de equalizer, maar naar mijn smaak blijft het nodig om het geluid over een hifi-set te laten komen.

Gemak: De installatie gaat redelijk vanzelf, gelukkig, want de handleiding is sumier.

Nadeel TV Gids: Het is jammer dat je de huidige zender niet meer ziet of hoort als je de TV-gids bekijkt. Als je dus even wilt kijken wat je hierna wil zien, dan mis je een stuk van het huidige TV-programma.
Teletekst: Ook jammer: de teletekst gebruikt het hele beeld. Daarmee zijn de zinnen zo lang dat het moeilijk lezen is, ik had liever dat ze daar het halve scherm voor gebruikt hadden.

Smart: De Smart-functies zijn beperkt en je kan ook niet even een app erop zetten voor Uitzending Gemist oid, want het is geen standaard OS (geen Android, Windows of Apple). Weinig apps dus, Netflix werkt wel.

Radio: De radiozenders die je ook via je TV zou kunnen spelen zijn trouwens niet makkelijk bereikbaar, da's iedere keer weer zoeken waar je het kan vinden, in het begin.

USB: Alles dat je in de USB poort stopt moet FAT32 geformatteerd zijn.

Voor deze prijs ( 349,-) en 48" zou ik hem aanraden als je voor Smart en geluid toch al iets anders wilde.

Heb jij ook een Telefunken 48TF6100 Zwart?