Intel Core i3-8350K Boxed

Specificaties 1151 socket • Quad core @ 4GHz-4GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i3-8350K Boxed Review

Hitman1O1 31 januari 2018, 192 views Product gekocht

Intel Core i3-8350K Boxed

Klein, krachtig en onderschat monster. Functioneert prima, met goedkope waterkoeling makkelijk koud te houden, ook bij overclocken.

Pluspunten

• Goede prijs voor vier 4 GHz kernen (makkelijk 4,5 GHz met overclocken)
  • Goed te koelen

Minpunten

• Geen standaard turbo

Ik heb deze CPU gekocht in de situatie waar hij volgens mij perfect voor is: voor een PC waar je eigenlijke elke euro wil besparen zodat er een betere videokaart in kan.

Begrijp mijn niet verkeerd: deze i3 is een klein monstertje dat absoluut voldoende is voor applicaties die niet zwaar op meerdere kernen drukken. De 4 GHz is zeer redelijk en met betaalbare koeling is de 4,5 à 4,8 GHz prima haalbaar met overclocken.

De afweking is deze 8gen met een i5 8gen. Bij de nieuwe i5 krijg je 6 kernen i.p.v. van 4, voor ongeveer €50 à €100 meer. Echter, gezien de meeste games toch maar efficient op één à twee cores draaien en de kernen van de i3 en i5 hier evenveel waard zijn, heb ik de i3-8350K gekozen.

Mijn videokaart moet nog binnenkomen, dan zal ik meer toelichten. Maar zelfs zonder GPU kan ik op alleen deze CPU nog 5 jaar oude games op medium spelen!

Heb jij ook een Intel Core i3-8350K Boxed?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple