Intel Core i3-8350K Boxed - Reviews

Specificaties 1151 socket • Quad core @ 4GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i3-8350K Boxed Review

Hitman1O1 31 januari 2018, 150 views Product gekocht

Intel Core i3-8350K Boxed

Klein, krachtig en onderschat monster. Functioneert prima, met goedkope waterkoeling makkelijk koud te houden, ook bij overclocken.

Pluspunten

• Goede prijs voor vier 4 GHz kernen (makkelijk 4,5 GHz met overclocken)
  • Goed te koelen

Minpunten

• Geen standaard turbo

Ik heb deze CPU gekocht in de situatie waar hij volgens mij perfect voor is: voor een PC waar je eigenlijke elke euro wil besparen zodat er een betere videokaart in kan.

Begrijp mijn niet verkeerd: deze i3 is een klein monstertje dat absoluut voldoende is voor applicaties die niet zwaar op meerdere kernen drukken. De 4 GHz is zeer redelijk en met betaalbare koeling is de 4,5 4,8 GHz prima haalbaar met overclocken.

De afweking is deze 8gen met een i5 8gen. Bij de nieuwe i5 krijg je 6 kernen i.p.v. van 4, voor ongeveer 50 100 meer. Echter, gezien de meeste games toch maar efficient op n twee cores draaien en de kernen van de i3 en i5 hier evenveel waard zijn, heb ik de i3-8350K gekozen.

Mijn videokaart moet nog binnenkomen, dan zal ik meer toelichten. Maar zelfs zonder GPU kan ik op alleen deze CPU nog 5 jaar oude games op medium spelen!

Heb jij ook een Intel Core i3-8350K Boxed?