1 review

Arctic W1A - Reviews

Specificaties Vesa 75mm, Vesa 75x100mm, Vesa 100mm • maximale schermgrootte 43" - Bekijk alle specificaties

Arctic W1A Review

SilencerNL 31 januari 2018, laatste update op 31 januari 2018, 100 views Product gekocht

Arctic W1A

Prima beugel om je monitor strak tegen de muur te hangen. Montage is uitermate simpel, het ene deel schroef je tegen de muur, het andere deel schuift eenvoudig in het eerste deel. afstellen van de stand van de monitor is daarentegen wat lastiger. De stelschroeven zijn erg moeilijk bereikbaar.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Stevig
  • Compact
  • Geschikt tot 20kg

Minpunten

• Stelschroeven erg lastig bereikbaar

Ik zocht een muurbeugel om mijn 35 inch monitor op te hangen. De bijgeleverde voet was namelijk dermate groot, dat de monitor zelf halverwege mijn bureau stond. Een korte zoektocht bracht me bij deze muurbeugel. Betaalbaar en volledig instelbaar.

Bij het uitpakken van de beugel voel je dat deze erg stevig is, en zeker de 15 kilo kan dragen wat mijn monitor weegt. De beugel ondersteunt beweging in alle richtingen. Via een stevig scharnier kan je de monitor van links naar rechts draaien. Het op en neer kantelen gaat via een kogel die je vastklemt met 3 schroeven.

De beugel bestaat uit 2 delen. Het eerste deel schroef je aan de muur, het 2e deel aan de monitor. Vervolgens schuif je ze simpelweg in elkaar (door de trapezium vorm blijven ze middels de zwaartekracht netjes zitten)

De monitor kan je vervolgens kantelen door de 3 stelschroeven iets los te draaien, de monitor in de juiste stand te zetten en weer vast te draaien. Door het gewicht van mijn monitor was dit erg lastig. Zordra ik de stelschroeven iets los draaide, zakte de monitor naar beneden toe. Omdat ik de monitor juist iets naar boven wilde kantelen, moest ik de monitor vasthouden en aan de achterkant de 3 stelschroeven vastdraaien.

Omdat het beeldscherm hierbij ook kan draaien om zijn as (door gebruik van een kogelscharnier), moet je zeer nauwkeurig werken. Dit had wel wat beter gekund.

Let op, de afbeelding die onderandere gebruikt wordt hier bij Tweakers is onjuist. Hier staat maar 1 stelschroef afgebeeld. Er zijn er echter 3. Hieronder de afbeeldingen zoals ik de beugel ontvangen heb:
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EGOBl3nQQwwpQL.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EGOBlMU4WLO8z6.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EGOBl1GLAtSO7U.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1EGOBl3NbZOfDhH.jpeg

Heb jij ook een Arctic W1A?