Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Swift PG278QR Zwart Review

dannbla 30 januari 2018, laatste update op 30 januari 2018, 130 views

Asus ROG Swift PG278QR Zwart (Product gekocht)

Ik heb behoorlijk wat monitoren gehad in mijn 'game carrière' als ik dat zo mag noemen. Van 32" curved VA , tot 24" 240hz TN. Voor allen valt wat te zeggen, de PG278QR is voor mij echter de beste 'allrounder'.

Pluspunten

• 1440p @ 165hz
  • strakke vormgeving
  • prima kleuren voor een TN
  • G-sync

Minpunten

• Gamma te hoog (fel)
  • prijs (maar dan heb je ook wat)

Hier een paar voorbeelden:
  • DELL S2417DG
  • PG279Q
  • PG27VQ
  • PG258Q
  • XG32VQ

Ik lees veel klachten over deze monitor, te 'agressieve' coating, color banding en slechte zwart waarden. Het enige waar ik mij bij kan aansluiten is dat de monitor van zichzelf erg fel (gamma hoog) waardoor zwart inderdaad grijs lijkt.

Dit is echter op te lossen door op de monitor de gamma op 2.5 in te stellen en bij (in mijn geval nvidia) color settings, gamma level op 70% in te stellen. Donkere games zien er echt veel beter uit op deze manier en zwart is naar mijn mening ook echt zwart (voor zover dat mogelijk is op een TN.)

Wat mij betreft is dit het beste 27" 1440p TN paneel wat er op dit moment op de markt te krijgen is. Het nieuwe model (PG27VQ) is namelijk echt waardeloos.
Op een wat te felle gamma instelling na is dit gewoon een uitstekend (dan wel niet de beste) TN op de huidige markt.

Heb jij ook een Asus ROG Swift PG278QR Zwart?