Huawei Mate 10 Lite Zwart

€ 294,95
Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 10 Lite Zwart Review

idaaaaNewbie 30 januari 2018, 364 views Product gekocht

Huawei Mate 10 Lite Zwart

Goede, snelle telefoon voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Veel opslag (64gb)
  • Goede accuduur
  • Prima camera

Minpunten

• Niet waterdicht
  • Geen snel lader

Omdat mijn oude telefoon (een Nexus 5) kapot ging, moest ik plotseling op zoek naar een vervangende telefoon. Ik had de telefoon van tevoren nog niet gezien, dus ben enkel afgegaan op de specificaties. Die beloofden veel goeds en ik vind dat die ook waar gemaakt worden.

De telefoon oogt mooi en stevig. Hij is wel vrij groot, dus daar moest ik in het begin aan wennen, maar na een paar dagen merk je daar al niks meer van. Nu vind ik het heel fijn zo'n groot, helder scherm.

Ik was op zoek naar een telefoon met het liefst een zo clean mogelijke versie van Android. Ook daarin stelt de Huawei Mate10 Lite niet teleur. Er zijn natuurlijk wel toevoegingen van Huawei, maar veel kun je verwijderen en wat dan overblijft, stoort niet. De telefoon werkt snel, kan meerdere apps tegelijk draaien zonder problemen en ook switchen tussen die apps gaat moeiteloos.

Ik ben verder erg te spreken over de accu. Ik gebruik mijn telefoon vrij veel (maar niet overmatig) en bij mij gaat de accu ongeveer 1,5 à 2 dagen mee. En dan gebruik ik vooral de browser heel veel, en verder veel whatsapp en heel regelmatig Facebook en Instagram. Locatie heb ik wel altijd uitstaan, dus dat helpt vast mee, maar ik ben erg tevreden.

Andere leuke functionaliteiten van de Huawei Mate10 Lite zijn de vele foto en camera opties (Bokeh effect, slomo video's en de optie voor 'pro' foto's en video's).

Ook heel prettig dat de telefoon een interne opslag heeft van 64gb. Daar kunnen de nodige apps, foto's en video's op.

Ook nog een mooie bijkomstigheid: er zit al een hoesje bij de telefoon in de verpakking, dus daar hoef je niet meteen zelf naar op zoek.

Ik heb eigenlijk vrijwel geen negatieve punten, maar als ik dan toch wat dingen moet noemen, dan was het mooi geweest als de telefoon waterdicht was geweest. En een snel laad functie ontbreekt helaas.

Al met al, is de Huawei Mate10 Lite een mooie, snelle telefoon in de middenklasse met een goede accu en leuke camerafuncties voor een schappelijke prijs.

Heb jij ook een Huawei Mate 10 Lite Zwart?

Vraag & Aanbod