Dune HD Smart D1 Review

gschwa 30 januari 2018, 200 views Product gekocht

Dune HD Smart D1

Uitstekende mediaplayer met een hele brede bestandsondersteuning

Pluspunten

• brede bestandsondersteuning
  • 1Gb netwerkpoort
  • blu ray gecertificeerd
  • beeld kwaliteit

Minpunten

• dit exemplaar heeft netwerkproblemen

Geluidskwaliteit Score: 5
Zeer degelijke mediaplayer die werkelijk alles afspeelt. Een paar keer lukte het niet om een film af te spelen, maar na onderzoek lag het aan de film zelf. Is in staat om full Blu-Ray films compleet met menu af te spelen. De interface is sober, maar voldoende om te kunnen doen wat je wil doen: afspelen! Er zit een een nadeel aan en ik denk dat het aan het apparaat zelf ligt: vaak "ziet" het mijn netwerk niet. pas na vaak resetten of domweg het apparaat de vorige avond aan laten staan ziet het mijn netwerk weer. Ook al werkt het netwerk wel en je zet het na standby weer aan, dan is het werk weer verdwenen. Dit heeft niet met ouderdom te maken, dit gedrag was al vanaf het begin. Prijs is niet mis, maar je krijgt er ook veel voor.

Heb jij ook een Dune HD Smart D1?

De netwerkproblemen van de Dune D1 waren bekend destijds. Dit is overigens op te lossen door je ehternet poort op 100mbit te zetten, en ergens nog 1 a 2 vinkjes uit te zetten, zodoende heb ik hier nog jarenlang probleemloos de D1 kunnen gebruiken.
Voor zijn tijd een top speler, en volgens mij nog steeds de enige media-speler dat BluRay ISO's volledig, inclusief menu's, extra's en applicaties kan afspelen.
Helaas is het zetten van de Ethernetpoort naar 100mbit voor mij geen optie. Naar wat experimenteren heb ik een (voor mij) werkbare methode gevonden: de Dune D1 ziet het netwerk na het aanzetten niet meteen, maar na verloop van tijd wel. Dus wat ik tegenwoordig doe, is de D1 aan het eind van de ochtend aanzetten, dan "ziet" de D1 het netwerk in de avond wl. Beetje omslachtig dat besef ik, maar op die manier werkt het wel.