Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

machielse 19 december 2005, laatste update op 19 december 2005, 1.139 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• volume (maak indruk op je vrienden! ;-)
  • prima hifi-vervanger
  • ingangen

Minpunten

• wat trage bas

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Oorspronkelijk wilde ik een audiofiel 5.1 systeem (Onkyo met B&W speakers) gaan aanschaffen. Dat was echter behoorlijk aan de prijs en zo'n audiofiel was ik eigenlijk nog niet (m'n vorige stereo was een heel simpel Philips systeempje; m'n iPod gaf nog beter details weer!). Omdat ik toch altijd m'n muziek vanuit iTunes afspeel en m'n iMac al een digitale uitgang had, ben ik toen naar PC-speaker sets gaan kijken.
De Z-5500 bleek de beste set op de markt te zijn (geluidskwaliteit die hifi benadert en de digitale inputs) en die heb ik toen gekocht. Toen ik Der Untergang aan het kijken was met volume maximaal, kwam m'n buurmeisje van beneden bij me aan de deur omdat er allerlei dingen in haar kamer aan het trillen geslagen waren. ("Het leek wel alsof het flink aan het onweren was.")
Heb de set nu bijna driekwart jaar in gebruik en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Eigenlijk het enige dat ik er op aan te merken heb, is dat de bas een beetje "sloppy" (traag) is.

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

Heb sinds een uurtje ook zon setje staan bij de tv, mooi ding en geeft super geluid, en eidenlijk weer 5.1 bij mijn dvdtjes :D (windows xp media center)
Trage bas???
Wat bedoel je precies.
Dat de bas traag omkomt als je de set net aan zet of bedoel je iets anders?
Ik heb namelijk nooit problemen met de bass.
en wees maar blij dat die sub zo groot is daardoor geeft de speaker de bas veel beter weer en heb je geen kans op geluids vervorming doordat de speaker te klein is.
die sub is eerder een veredelde boombox dan functioneel vinnik trouwens :P