Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Acer T230Hbmidh Zwart Review

DeComponeur 21 februari 2010, laatste update op 7 mei 2010, 1.868 views

Acer T230Hbmidh Zwart

Pluspunten

• Beeld kleur scherpte etc. is echt goed
  • In hoogte verstelbaar

Minpunten

• Touch valt tegen
  • Niet stabiel
  • Pieptoon
  • Speakers

Twee weken de touchscreen Acer T230hbmidh monitor in huis.

Deze touchscreen is helaas niet stabiel met Windows 7
Verschillende dingen geprobeerd (o.a. USB bekabeling)
maar af en toe is er sprake van een eigen wil. (soms 2 dagen niet :? )
De muis gaat dan bijvoorbeeld steeds in het midden van het scherm staan.
De enige oplossing is de computer opnieuw op te starten (of de USB eruit)

Ook valt de "touch" tegen, het komt nog behoorlijk precies waar je wat aanraakt.
De muis is vele malen nauwkeuriger, dat is logisch maar ik had het veel beter verwacht.

Nog een groot bezwaar is de pieptoon die steeds aanwezig is.
Dit gaat steeds meer een issue worden bij monitoren en terecht.
Backlight en LED's zijn prachtig, maar zonder (bij)geluid zou prettig zijn.
Wat mij betreft mag Tweakers.net GELUID/PIEPTOON opnemen in
het standaard review status overzicht van monitoren.

Van de speakers mag je niets verwachten ... doe dat ook maar niet.
(en het geluid komt nauwlijks boven de beeldschermpiep uit :z )
Onbegrijpelijk dat monitorfabrikanten nog steeds niet in staat zijn
met een beter geluid op de markt te kunnen komen.

In Combinatie met mijn Club3D HD 5750 1GB (Passief) heb ik wel een perfect beeld.
Kleurinstellingen etc. zijn prima aan te passen, maar echt nodig is dat niet.

Heb jij ook een Acer T230Hbmidh Zwart?

Die piep heeft eigenlijk niets te maken met touch of niet. Het heeft eerder te maken met de driver (voeding) van de backlight.

Technische uitleg:
De backlights werken op een veel hogere spanning dan de 230 ~V die hij krijgt, afhankelijk van model/lengte/soort ergens tussen 150 en 2000 V. Dit moet dus omhoog-getransformeerd worden, maar om geen joekel van een transfo in een flatscreen te moeten steken, gebruiken ze 'n trukje om 'm klein te houden: hoogfrequent. Door de transfo op een hoge frequentie te gebruiken, kan die klein blijven, klein genoeg om in een scherm te steken. Als die transfo en alle componenten errond dan niet van zo'n denderende kwaliteit zijn, of er een ontwerpfout in zit, maakt dat ding dan lawaai op de frequentie waarop hij werkt. Da's de piep die je hoort.

Normaal gezien gaat het minder luid piepen als je de verlichting lager zet, maar ja daar gaat dan de functie van het ding. Niks aan te doen, terugbrengen onder garantie, en hopen dat ze er een betere versie in steken. Dat, of er mee leren leven. Ik zou persoonlijk het eerste doen, of verkopen.
Het zijn dan ook volgens mij hun eerste generatie touchschermen dus zullen wel zat kinderziektes hebben .Dat de muis steeds terug naar een punt springt heb ik ook met mijn Tablet notebook van HP , het is een drivers fout heb ik mij laten weten van allerlei forums
Yep, weet ik, drivers zijn alleen geweldig als ze het doen.
Dat deze touchscreen kinderziektes heeft, vind ik niet acceptabel
Aangezien je meer dan 300 euro betaald voor zo'n monitor,
mag je van Acer verwachten dat ze wat beter hun best hadden mogen doen.
En toch als je de prijzen gaat vergelijken met andere touchscreens laat staan multi-touch is die prijs relatief laag . Klopt ik ben het met je eens het blijft veel geld.

Ik heb er 2 in mijn bezit gehad, beide gebruikt met virtual DJ 6. (helaas is dat programma nog niet gebouwd op touch). Maar ik vond het ontzettend plezant werken.

Wat ik wel kwijt wil is, hoe platter je het scherm legt hoe beter/fijner het reageert. Het komt idd best nauw, maar het is ook een kwestie van wennen vind ik.

Over het algemeen ben ik goed tevreden met de monitor, ik heb 1x gehad dat hij niet reageerde, toen moest ik opnieuw opstarten en werkte het weer als vanouds.
(ik was wel tot de conclusie gekomen dat dit kwam omdat ik hem zonder uit te zetten van zn stroom af had gehaald) daarna heb ik hier nooit meer last van gehad.
Ik heb de T230 inmiddels enkele dagen in mijn bezit, maar na elke keer opnieuw opstarten heb ik weer problemen dat de muis terug springt naar het midden van het scherm.
De usb kabel er uit en er weer in doen verhelpt het probleem wel, maar dit verwacht je niet van een dergelijk product. Ik hoop dat ze dan ook snel een nieuwe driver uitbrengen die dit verhelpt.

De speakers gebruik ik niet, dus of er een pieptoon bij zit weet ik niet.
Beeldscherm is (en blijft) qua "touch" een ramp.
Heb inmiddels usb eruit gehaald want er valt niet mee te werken.
Het heeft nog steeds een eigen wil.
De pieptoon is van het scherm zelf.
Bij verandering van helderheid bijvoorbeeld, of van donker beeld
naar een licht beeld ontstaat zo'n piep waarmee hangjongeren
op sommige openbare plekken mee worden verjaagd :)