Maxtor OneTouch II 300GB 300GB Review

joeriblauwNewbie 19 december 2005, 876 views

Maxtor OneTouch II 300GB 300GB

Pluspunten

• Snel, stil, veel ruimte! Mooie kast/ design.
  • De OneTouch knop vind ik een sublieme vondst.

Minpunten

• Een fors en relatief zwaar apparaat dat niet in je binnenzak past, maar zeker niet te groot of zwaar of zelfs lomp - echt niet.

Mobiliteit Score: 3
Ik gebruik deze schijf nu een ruime week als portable muziek en video opslag - en server backup thuis. En dat gaat uitstekend.
ook de interfacing naar een Appple machine is geen probleem.
De bijgeleleverde software (backup) werkt prima, en er zit keurig een USB en een FireWire (6p/6p) kabel bijgeleverd.
De ondersteuningssoftware laat zich eenvoudig installeren, en is via de OneTouch button direct beschikbaar - een slimme oplossing om snel een backup "herstelpoint" te maken. Daarnaast kun je de backup natuurlijk ook automatisch laten starten - schedulen.
Die software is overigens geen noodzaak, plug&play en je hebt 279 GB tot je beschikking.
De kast is mooi vorm gegeven en staat netjes op twee voetjes op zijn zij. Vlak leggen kan ook en daarvoor zijn dan ook 4 kleefvoetjes meegeleverd.
Er zit 1 USB 2.0 poort op en 2x FireWire poorten, zodat, naar ik aanneem, je andere FW hardware kan doorlussen vanaf de Maxtor schijf.

Heb jij ook een Maxtor OneTouch II 300GB 300GB?

Ik heb hem zelf ook maar ik merk wel dat hij op firewire aanzienlijk sneller is dan op usb. Maar ik ben er ook zeer tevreden mee, en ik vind hem eigenlijk best wel ligt en ik neem hem ook overal mee naartoe.
Moet je nu ook per se de stroom aansluiten als je de schijf wilt gebruiken?
mee eens, mooi schijfje, alleen hoe meer schijven, hoe meer opslag; kom er altijd van tekort; films, muziek, proggies enzovoorts; maar stil is hij zeker en neemt weinig ruimte in als je hem rechtop zet; zowel usb als firewire is handig, ook als een van de twee onverhoopt mocht weigeren.