Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 10 Lite Goud Review

WatermarkNewbie 28 januari 2018, 262 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

Huawei Mate 10 Lite Goud

Een grote telefoon voor een leuke prijs. Mist wat snufjes zoals een nfc lezer en usb-c aansluiting. Batterij duur is goed. En de telefoon oogt mooi

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goeie batterij

Minpunten

• Geen snel lader
  • Geen usb-c

De telefoon oogt robuust. Groot, maar hij ligt prettig in de hand. De helderheid van het scherm is goed, scherp beeld.
De camera maakt heldere foto's en je hebt best veel opties om de instellingen te veranderen voor nog mooiere foto's. Met de pro stand doet hij dat vooral zelf en ook zeer goed.
De video kwaliteit is goed en het geluid is helder.

De optie om alle apps onder elkaar te zetten werkt prettig, hierdoor kan je via het alfabet snel navigeren naar de app die je zoekt.

Een leuke gadget is de optie van wisselende foto's in het vergrendelscherm. Je kan hier eigen foto's toevoegen of kiezen voor de schitterende standaard foto's.

De agenda werkt simpel, het is jammer dat je afspraken geen kleur mee kan geven, zodat er in een drukke agenda orde ontstaat.

De telefoon geeft helaas niet alle meldingen weer zoals bv die van outlook en owa.

De batterij is goed, bij normaal gebruik (emails lezen, facebook en whatsapp) gaat deze met gemak twee dagen mee.
De optie optimaliseren is fijn, de telefoon wordt er sneller door en de batterij gaat er idd op vooruit.

Wat jammer is, is dat er geen snel laad functie opzit, en dat er nog gebruik gemaakt is van micro usb. Ook mist een nfc lezer.

Heb jij ook een Huawei Mate 10 Lite Goud?

Mooie review. Maar geen snellader.. Wut ?
Ik heb een P10 Lite en daar zit wél een quickcharge functie op. Terwijl deze goedkoper is dan de Mate 10 Lite. Die wisselende foto's op het vergrendelde scherm heb ik ook, vind ik wel mooi.
In welk opzicht mis je de NFC-lezer ? Ben je gebruiker/geďnteresseerde van betalen met NFC ?
Ook in dat opzicht vind ik het jammer dat de Mate 10 Lite, die geadverteerd wordt boven de P10 Lite, deze functie mist. De P10 Lite heeft deze namelijk wel.
Dank je wel, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te beschrijven.

Dat was mijn reactie ook WUT geen snellader. Vind ik voor zo'n nieuw toestel echt een gemis.

Ik gebruik nfc inderdaad voor betalingen. Dat kan met deze telefoon niet.
Terwijl een nfc-lezer en of snellader een telefoon niet duurder maken.
Nee inderdaad. Maar wat ik dan niet begrijp, een maatje (woonachtig in Taiwan) heeft van zijn werkgever ook een Mate 10 Lite gekregen. Maar hij heeft wél een NFC chip erin. Dat betekent dus dat er verschillende versies in omloop zijn. Hij gebruikt zijn telefoon o.a. om, via de NFC chip, toegang te krijgen tot het kantoorpand waar hij werkt.

V.w.b. betalingen, hoe werkt dat nu eigenlijk ? Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik had hiervoor een S6 Edge, maar ik wilde gewoonweg geen Samsung meer. Heb enkele jaren Huawei gehad en wilde weer terug. Bij Huawei krijg je altijd veel voor weinig.

Hoe zit het eigenlijk met het gewicht van de Mate 10 Lite ? De P10 Lite weegt echt geen fck :')
Dat is toch wel erg grappig, dat ze in taiwan wel die lezer er in hebben.

Ik had de note 4 en de s8+ (Laatste heb ik nog)
Je hebt een betaal app van de bank nodig. Je logt daarin en dan hou je de telefoon tegen de lezer net als je pasje. Hoewel ik vaker mijn pasje gebruik is het handig om de optie te hebben.

De mate 10 is inclusief backcover verbazend licht.
Heh okay. Ja ik heb de betaalapp van mijn bank. Zal er eens in duiken.
Mijn foon kwam standaard met opgeplakte screenprotector, bij jou ook?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8