Popcorn Hour A-200 Review

Symphony-X 21 februari 2010, laatste update op 21 februari 2010, 2.340 views

Popcorn Hour A-200

Pluspunten

• Speelt films en series perfect af
  • Automatische refreshrate-changer werkt
  • YAMJ opties zijn fantastisch

Minpunten

• Subtitles zijn niet zo mooi
  • YAMJ opties zijn fantastisch, maar kost veel tijd en moeite

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de A-200 nu sinds 3 dagen en ben ontzettend tevreden! Besteld bij HD supplies en binnen 2 dagen binnen.

Ik gebruik em i.c.m. 2 externe harde schijven; 1tb WD en 1,5tb Samsung. Ik heb geen interne harddisk ingebouwd en gebruik de optical oor geluid, HDMI voor beeld.

Ik draai heb em standaard op 1080p60, met de automatische refreshrate-changer op PAL-NTSC-24p. Voor bediening gebruik ik m'n Harmony One, die ik heb voorzien van handige snelkoppelingen voor YAMJ. Weet wel dat ik van het bestaan van YAMJ afwist voordat ik em ging kopen en dat dit juist ook een voorname reden voor mij was om de A-200 aan te schaffen. Ik hou van customizen :)
Zo zijn er snelkoppelingen voor snel door pagina's heen bladeren, zoeken op veel verschillende categorieŽn (genres, 720p, 1080p, top250 enz.) en zoeken op letter.

Ongeacht wat ik er op afspeel, hij draait het vlekkeloos af, zowel qua beeld als geluid. 1080p en 720p mkv's, uitgepakte iso's, divx, xvid, 25hz, 24hz, PAL, NTSC, dual-audio materiaal => no problem.

Hiernaast heb ik de Unique Black Glas 2.6 YAMJ (yet another movie jukebox) erop gezet: simpelweg fantastisch.
Ik ben MediaPortal met moving Pictures gewend, en das geen kattepis qua features. Deze YAMJ skin is echt heel gebruiksvriendelijkheid en heeft een prachtige lay-out. Grote, hi-res pictogrammen, imbd info, series worden mooi opgedeeld in seizoenen en episodes met bijbehorende info. Vooral op een grote TV komt de skin echt tot z'n recht.

Demootje van de Unique Black Glas 2.6 YAMJ skin: klik

Verder is er nog de belofte dat er in maart een nieuwe UI wordt uitgebracht, flash-based: klik

Ben vooral verrast dat de automatische refreshrate zo goed werkt; pakt iedere file en schakelt na de film in het menu altijd weer terug op 1080p60. Ik had hier nogal eens problemen mee met MediaPortal, maar na intensief testen ben ik overtuigd dat deze optie goed werkt op de A-200.

De fan hoor ik niet, aangezien de A-200 bij mij achter een glazen deurtje staat. Ontvangst van de IR signalen door het deurtje heen is prima. Ik heb geen interne HD ingebouwd, en hoor de fan heel zachtjes als ik het deurtje open heb staan en er vlakbij ben. Ik vind de overlast in mijn geval absoluut te verwaarlozen.

Enkele nadelen vind ik:
- De ondertiteling is niet zo mooi. Lijkt alsof er een soort MPEG compressie is toegepast, waardoor het wat blokkerig in beeld komt. Erg jammer en ik hoop dat de volgende firmware-update dit oplost.
- Standaard menu oogt verouderd en minimalistisch.

Conclusie:
Voor iemand die meer opties van een mediastreamer verwacht dan bijvoorbeeld een WD live biedt & graag veel wil kunnen customizen qua lay-out: absolute aanrader!

Heb jij ook een Popcorn Hour A-200?

Vraag mij af wat de downloadsnelheid is met dit apparaat. heb nu de HDX-1000 en deze haalt niet het maximum van mijn provider wat ik wel haal met mijn pc.
Iemand een idee?