Enermax LiqTech TR4 240 Review
Installatie ging vlekkeloos
Koel capaciteit is goed (een 360mm heeft iets meer, 120mm is te weinig).
Logo geeft aan of pomp werkt of niet (DC sturing)
Geen interne fan controller
Edit: eerste versie hebben een probleem met dat de vloeistof gel word
Pluspunten
Koelde goed Simpele installatie
Minpunten
Geen uitleesbare gegevens behalve pomp rpm Verlichting niet uitzetbaar niet anders monteerbaar. Geen aanduiding draairichting fans Probleem met de eerste versie waardoor ze gellen
Eindoordeel
Ik moest een koeler hebben voor de TR4/SP3 socket dus via Amazon kon ik deze krijgen nieuw voor <100€, installatie ging vlekkeloos, de koel capaciteit is goed (een 360mm heeft iets meer, 120mm is te weinig).
Het logo geeft aan of pomp werkt of niet (DC gestuurde pomp), spijtig dat die geen intern fan controller heeft zodoende dat de pomp a.d.h.v. de water temperatuur de fans kan sturen.
Misschien komt er een LiquiMax uit die deze optie wel heeft?
Ook is het niet mogelijk (zonder waarschijnlijk de pomp uit elkaar te halen) om deze omgekeerd te monteren, TR4/SP3 heeft gaten die offset staan tegenover mekaar.
Op de fans staat geen draai richting aanduiding waardoor je ze dus "verkeerd" kunt monteren, ik zet liever de fans in pull ("industrie standaard") dan in push en nu staan ze dus in push
Fans zijn redelijk stil tot 60% en dan worden ze luidruchtig.
De hardewaren dat er bij zitten zijn in orde, al de nodige schroefjes om te monteren + Y-fan 4pin split kabel en een molex naar 4pin fan connector.
Tja comptabiliteit is er alleen voor TR4 en SP3 (EPYC), dat is voldoende zeker?
Het logo geeft aan of pomp werkt of niet (DC gestuurde pomp), spijtig dat die geen intern fan controller heeft zodoende dat de pomp a.d.h.v. de water temperatuur de fans kan sturen.
Misschien komt er een LiquiMax uit die deze optie wel heeft?
Ook is het niet mogelijk (zonder waarschijnlijk de pomp uit elkaar te halen) om deze omgekeerd te monteren, TR4/SP3 heeft gaten die offset staan tegenover mekaar.
Op de fans staat geen draai richting aanduiding waardoor je ze dus "verkeerd" kunt monteren, ik zet liever de fans in pull ("industrie standaard") dan in push en nu staan ze dus in push
Fans zijn redelijk stil tot 60% en dan worden ze luidruchtig.
De hardewaren dat er bij zitten zijn in orde, al de nodige schroefjes om te monteren + Y-fan 4pin split kabel en een molex naar 4pin fan connector.
Tja comptabiliteit is er alleen voor TR4 en SP3 (EPYC), dat is voldoende zeker?
Edit: na 8 maanden gebruik koelt de koeler niet meer goed, dit is blijkbaar een fout van de fabrikant want de vloeistof begint gel te worden.
Beoordeel deze review:
:strip_icc():strip_exif()/u/92491/crop64a1593f33a7b_cropped.jpg?f=community)