Specificaties 3,5" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod Touch V2 8GB Zwart Review

Driverzx 21 februari 2010, laatste update op 21 februari 2010, 2.210 views

Apple iPod Touch V2 8GB Zwart

Pluspunten

• Erg fijn touchscreen
  • App Store
  • Wi-Fi en Bluetooth
  • Een stuk lichter dan de 1G
  • Jailbreak

Minpunten

• Design is er niet veel beter op geworden
  • iTunes en QuickTime Player installeren is nodig voor gebruik
  • Censuur Apple op Apps

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik had al eerder een iPod Touch 1G 16Gb, dus ik wist wat me te wachten stond.
OS is Windows 7.

Wat zit er in de doos?
Ten eerste kan ik niet ontkennen dat het doosje van de iTouch (Zoals ik de iPod in deze review ga noemen) best lastig open te maken is. Als je eenmaal door hebt dat je een plastic velletje moet verwijderen om zo bij een mooi stijlvol plastic transparant doosje te komen. Het doosje gaat niet kapot en kan je later nog gebruiken.
Maar goed, wat zit er in de doos?
- De iTouch zelf
- Wit oplaad en gegevens USB-kabeltje
- Houdertje waardoor de iTouch in ieder Docking Station kan worden gebruikt
- De welbekende witte oordoppen, zonder microfoon.

Het opzetten van de iTouch
Als je de iTouch voor het eerst aanzet door de Powerknop Rechtsboven een paar tellen ingedrukt te houden, krijg je een piepje dat de iTouch met iTunes verbonden wil worden. Het opzetten vraagt om een iTunes Account, maar verder hier geen moeilijkheden mee.

De features
Ten eerste heeft de iTouch een touchscreen anders dat dat je normaal gewend bent, het vereist veel minder harde aanraking. Dit is in het begin even wennen, maar hiernaa zal je bij alle andere touchscreen het gevoel hebben enorm veel kracht te moeten gebruiken.
Ten tweede heet de iTouch een Unique Selling Point op het gebied van MP3/MP4 spelers: De App Store. Dit zal de meeste kopers wel over de streep trekken. Voor de mensen die nog niet weten wat de App Store is: een online winkel waar je allerlei games en applicaties (Apps) kunt downloaden, gratis of betaald. Er zijn letterlijk duizenden apps en games in de App Store, van Shooter tot To-Do list.
Om veel van deze apps te laten werken zit er in de iTouch een ingebouwde Wi-Fi adapter en een Bluetooth verbinding. Hiermee kan je sommige games met andere iTouch gebruikers games spelen of bestanden uitwisselen

Verschil met oudere generaties iPod Touch
Wat ik jammer vind is dat het design van de iTouch er op achteruit is gegaan ten opzichte van de eerste generatie. Die zag er nog strak uit, en deze wat ronder. Hierdoor ziet bijvoorbeeld de oplaadkabel er nogal lelijk uit als je die in je iTouch stopt. Het gewicht van de 3G is echter wel een stuk minder.

Ook de prijs is een tegenvaller. Een muziekspeler voor 8 Gb kan je een heel stuk goedkoper vinden. De prijs van een iTouch is hoger door twee dingen:
1. De internet en App Store functies
2. De iTouch is gemaakt door Apple en dus overpriced

Duurzaamheid
Het scherm van de iTouch is nauwelijks krasgevoelig, maar na een half jaar gebruik op mijn 1G kwamen er toch wat kleine krasjes. Ik heb een screen protecter gekocht voor een euro, sindsdien geen last meer van. De achterkant krijgt echter nogal wat te verduren. Als je hier geen bescherming voor koopt zal deze metalen achterkant binnen no-time compleet bekrast zijn.

Accuduur
Deze is onwaarschijnlijk lang, en laad enorm snel op. De oplaadmogelijkheden zijn echter beperkt tot de USB-kabel. Een 3rd-Party adapter kopen is een goede optie als je de iTouch bijvoorbeeld op een langere rijs wil meenemen.

De gebruiksvriendelijkheid
Deze is een stuk fijner dan bij originele iPods en iPod Nano's. Alles gaat makkelijk en soepel. Een groot nadeel van de iPod is dat Apple een sensuur op de App Store heeft, en zo alleen goedgekeurde Apps en Games toelaat. Hier is echter al een oplossing voor: Het Jailbreaken. Door middel van een omweg kan er nog steeds van alles worden aangepast.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V2 8GB Zwart?

Wat zijn de verschillen tussen je oude en je nieuwe iPod touch, qua bediening, geluidskwaliteit, snelheid, applicaties, OS, ...

Je betaalt voor Apple producten altijd meer dan voor producten van derden, maar wat je ervoor terugkrijgt is nooit 100% vergelijkbaar met het concurrerende product. Tenzij je je iPod touch gewoon als standaard MP3(/AAC) speler gebruikt, maar dan had je net zo goed een nano of classic kunnen kopen.

Koop je een iMac, dan koop je een complete, stabiele en probleemloze computer, waarmee je meteen aan de slag kunt, zonder nog te moeten investeren in extra software (of illegale software te downloaden). Een iMac van 1000 euro is dus niet te vergelijken met een Windows PC van 600 euro, die op het eerste gezicht dezelfde specificaties heeft.

Koop je een iPod touch, dan krijg je meer dan een gewone MP3 speler. Vergelijk 'm dan ook niet met een MP3 speler die toevallig ook 8, 32 of 64 GB geheugen heeft.
De iTouch is gemaakt door Apple en dus overpriced
Als je zulke uitspraken doet, onderbouw het dan ook even.
Hoezo? Dat is toch internationaal bekend, de appletax.
Dat is geen excuus voor het ontbreken van een (simpele) onderbouwing. Desnoods vergelijk je het met andere spelers die hetzelfde kunnen of juist spelers die hetzelfde kosten en misschien meer features bieden, of juist niet.
Karige review, je mag heus wel dieper ingaan op de functies en ik mis sowieso hoe je hem ervaart in het dagelijkse gebruik, accu duur, geluidskwaliteit, bediening, scherm weergave etc.

En het is maar net wat je overpriced vind, aangezien ik persoonlijk vind dat er weinig apparaten zijn die zoveel bieden als de iPod touch. Maar dit blijft natuurlijk een eigen mening.
Eigelijk is iTouch een foutieve benaming ;)
En schrijf je touch niet met een hoofdletter en is de benaming in de Pricewatch dus ook verkeerd.
het is de iPod Touch. Niet de iTouch , toch?
Ik vind ook dat de vergelijking met ("andere") mp3-spelers volledig mank gaat. Volgens mij is het helemaal geen mp3 speler maar eerder een multimediaplayer. Of een ultraportable computer. Kun je met mp3 spelers surfen en emailen? Allerlei spelletjes doen en deze aanvullen/vernieuwen/vervangen? Hoge kwaliteit films bekijken? Hebben die dingen zo'n geweldige interface and touchscreen? Allemaal kwaliteiten die dit apparaat onvergelijkbaar maken met een gemiddelde mp3 speler van 60 euro.
Het gaat te weinig over de functionaliteit en daardoor storen de opmerkingen over het uiterlijk.
Ik had al eerder een iPod Touch 1G 16Gb, dus ik wist wat me te wachten stond.
OS is Windows 7.

I pod touch heeft geen windows 7 als besturings systeem!, appel os!
verander het even :p
Er staat dat hij het onder windows 7 gebruikt en daarmee bedoelt hij denk ik dat hij die icm zijn computer heeft gebruikt, dus dat zijn computer windows 7 heeft en hij daarop zijn ipod heeft aangesloten.