Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 10 Lite Zwart Review

tokmeisterNewbie 25 januari 2018, laatste update op 26 januari 2018, 430 views Product gekocht

Huawei Mate 10 Lite Zwart

Topper voor een midrange prijs!

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Design

Minpunten

• Accuduur

Eenmaal de doos uitgepakt viel gelijk de hoeveelheid meegeleverde accesoires mij op. Naast de oordopjes is ook een hoesje en screencover (aangebracht) meegeleverd. Het hoeft niet, maar geeft wel aan dat Huawei meedenkt om het toestel zo netjes mogelijk te houden.

Het uiterlijk van de Huawei Mate 10 Lite lijkt op de telefoons in het topsegment. Er is gebruik gemaakt van goede materialen. Hij is wat aan de grote kant door het grote scherm, een kraakhelder display van 5.9 inch met een resolutie van 2160 x 1080 pixels, maar door de relatief smalle bezels is hij zo compact mogelijk gehouden.

De Huawei Mate 10 Lite heeft mij positief verrast op het gebied van snelheid. De Kirin 659 processor doet prima zijn werk en de 4gb ram geheugen is genoeg om alle software vloeiend te draaien, zelfs eenvoudigere spelletjes worden moeiteloos geladen. De 64 gb opslag is ruim voldoende. Dit ga ik voorlopig niet vol krijgen.

De accuduur van 3.340mAh is een zwak punt, ik had graag een iets grotere accu gezien. Nu al moet het toestel dagelijks aan de lader.

Wat ik als vereiste zie in een telefoon is een goede camera en die bevat de Huawei absoluut. Zowel aan de voor- als aan de achterzijde zijn twee camera’s aanwezig, in totaal vier camera’s om foto's mee te schieten. Hierdoor kun je effecten toepassen waarbij het object op de voorgrond scherp is te zien en de achtergrond geblurd. Deze gimmick wordt d.m.v. software toegepast en laat nog wel eens een steekje vallen. Zo waren de billen van een vrouw op de achtergrond onderdeel van de blonde lokken van mijn dochter. De kwaliteit van de 'normale' foto's en video's zijn zeer goed ook in selfiemodus. En de slomo functie is een erg leuke toevoeging. De camera's zijn zeer zeker een groot pluspunt van dit toestel.

Wat me tegen valt is het ontbreken van wifi 5GHz ondersteuning. Hieraan zie je toch wel dat er wat bezuinigd is.

De vingerafdrukscanner werkt heerlijk. Unlocken na het oppakken is nu een fluitje van een cent. En mocht iemand kwade bedoelingen hebben, dan zijn mijn bestanden enigszins veilig opgeslagen.

Het geluid uit de speakers is redelijk, geen uitblinker, maar dat had ik ook niet verwacht.

Aangezien het een Chinees toestel betreft had ik veel meer bloatware verwacht. Ok er staan diverse apps standaard in, maar je kunt ze zonder een centje pijn verwijderen.

Conclusie: deze Huawei Mate 10 Lite biedt veel bang for buck. Grote voordelen zijn de camera, het scherm en de vingerafdrukscanner. Een groot nadeel is vooral de matige accu.

Heb jij ook een Huawei Mate 10 Lite Zwart?

Leuke review, maar ik snap dit niet in combinatie met een hands-on review:
Nu al moet het toestel dagelijks aan de lader.
Hands-on is bijvoorbeeld wanneer je een product (die niet van jezelf is) even op het werk test, op een evenement of in een winkel. Mogelijk is het product van een vriend/vriendin geleend of is het afkomstig via een commerciŽle review organisatie waarvoor je wellicht een borg moest betalen. In het laatste geval zou het dan een (deels)gesponsorde review zijn.
My bad. Ik heb hem zelf aangeschaft en heb per abuis voor een hands on gekozen.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8